شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#روسیه#وزیر دفاع

وزیر دفاع آمریکا: همکاری روسیه با ایران چالشی امنیتی برای ما ایجاد می‌کند

وزیر دفاع آمریکا: همکاری روسیه با ایران چالشی امنیتی برای ما ایجاد می‌کند

لوید آستین گفت: تلاش‌های روسیه برای جلب حمایت کشورهایی مانند ایران و کره شمالی چالش‌های امنیتی جدیدی را برای ایالات متحده و متحدانش ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا (رئیس پنتاگون) روز شنبه  به وقت محلی در انجمن امنیت بین المللی هالیفکس در کانادا ادعا کرد: چین و روسیه به دنبال جهانی هستند که در آن از زور برای حل و فصل اختلافات استفاده می‌شود. 
 
رئیس پنتاگون اظهار داشت: پکن مانند مسکو، به دنبال جهانی است که در آن قدرت، تعین کننده است و اختلافات با زور حل و فصل می‌شوند.
 
وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: هنوز قوانینی در جنگ وجود دارد که اگر یک قدرت بزرگ بتواند آن قوانین را به رخ بکشد، دیگران را تشویق می‌کند تا قوانین و معیارهای بین‌المللی را زیر پا بگذارند. 
 
این مقام ارشد نظامی آمریکا فعالیت‌های چین در اطراف تایوان را " به طور فزاینده‌ای تحریک آمیز" خواند و درباره دلیل آن گفت که هواپیماهای چین روزانه در نزدیکی این جزیره پرواز و تعدادی از هواپیماهای آمریکا و متحدانش را رهگیری می‌کنند. 
 
رئیس پنتاگون همچنین مدعی دفاع از قوانین زمان جنگ به ویژه اصل مهم مصونیت غیر جنگی شد.
 
وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: تلاش‌های روسیه برای جلب حمایت کشورهایی مانند ایران و کره شمالی چالش‌های امنیتی جدیدی را برای ایالات متحده و متحدانش ایجاد می‌کند. 

وی ادعا کرد: روسیه برای حمله به اوکراین، به استفاده از پهپادهای ایرانی روی آورده است.

انتهای پیام