شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#خاورمیانه

سازمان ملل حملات صهیونیست‌ها به الخلیل را به شدت محکوم کرد

سازمان ملل حملات صهیونیست‌ها به الخلیل را به شدت محکوم کرد

هماهنگ کننده صلح سازمان ملل در خاورمیانه به حمله عصر روز گذشته شهرک‌نشینان اشغالگر تحت حمایت نظامیان صهیونیست به شهر الخلیل واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه‌های فلسطینی، تور وینسلند در توییتی تاکید کرد که حمله شهرک نشینان تندرو یهودی به فلسطینیان در بخش قدیمی شهر الخلیل را به شدت محکوم می‌کند.

وینسلند اظهار داشت که چنین اقداماتی به تشدید خشونت و درگیری‌ها منجر خواهد شد. وی تصریح کرد که همه در برابر اقدامات تندروها و تلاش برای آرام سازی شرایط مسئول هستند.

گفتنی است که عصر روز گذشته هزاران شهرک نشین تحت حمایت نظامیان صهیونیست به محله باب الزاویه در شهر الخلیل یورش برده و ضمن تعرض به اماکن مقدس اسلامی، دست به سرکوب فلسطینیان زدند که طی آن یک کودک و چندین نفر دیگر زخمی شدند. منابع فلسطینی اعلام کردند که در جریان این یورش‌ها چندین مسجد در شهر الخلیل آسیب جدی دیده است.

تصاویر منتشر شده از این حملات بیانگر حمایت کامل حاکمیت جدید رژیم صهیونیستی و راستگرایان افراطی به رهبری بنیامین نتانیاهو از این رخداد است. در جریان یورش‌های روز گذشته ایتمار بن گویر رئیس حزب قدرت یهودی که از اعضای ائتلاف راستگرایان افراطی به هدایت حملات شهرک نشینان پرداخت و خود نیز در آن مشارکت داشت.