شهرخبر

جایزه بزرگ ایران برای کارلوس کی روش

تیم ملی ایران در حالی عصر دوشنبه به مصاف انگلیس می‌رود که این بازی هفتمین حضور کی‌روش روی نیمکت ایران در جام‌های جهانی است.

جایزه بزرگ ایران برای کارلوس کی روش

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛

اگرچه تیم ملی ایران پس از رفتن کی‌روش مسیر خود را گم نکرد و توانست بلیت حضور در قطر را خیلی زودتر از موعد مقرر کسب کند اما باز هم جام جهانی کی‌روش و ایران را در یک مسیر قرار داد.

سرمربی پرتغالی پس از خروج از ایران نتوانست در کلمبیا انتظارات را برآورده کند. البته او شروع مقتدرانه‌ای در دور گروهی کوپا آمریکا داشت اما شکست در ضربات پنالتی مقابل شیلی او را از کسب افتخار در آمریکای جنوبی بازداشت.

او در راه انتخابی جام جهانی قطر نتایج ضعیفی با کلمبیا کسب کرد و طی توافقی دو جانبه از تیم جدا شد.پس از کلمبیا، کارلوس حضور در یک قاره دیگر را امتحان کرد و سرمربی مصر شد.اما طلسم پنالتی‌ها همیشه گریبان کی‌روش را می‌گیرد. او در فینال جام ملت‌های آفریقا و همچنین در راه صعود به جام جهانی هر دو بار به مصاف سنگال رفت و در ضربات پنالتی مغلوب شد و از این تیم هم جدا شد.

حالا فدراسیون فوتبال ایران هدیه‌ای جذاب به کی‌روش اعطا کرده و او را بی‌دغدغه راهی قطر کرده است. قطعا صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی می‌تواند پاسخ مناسبی به این هدیه باشد و باید دید آیا او می‌تواند دهمین حضور خود روی نیمکت تیم ملی در جام‌های جهانی را در قطر رقم بزند.

کی‌روش از زمان بازگشت خود رفتار متفاوت‌تری داشته و در دیدارهای تدارکاتی هم با کسب ۲ پیروزی، ۱ تساوی و ۱ شکست عملکرد قابل قبولی ارائه داده است.

او در جام‌های جهانی گذشته با ایران ۳ شکست، ۲ تساوی و ۱ پیروزی در کارنامه خود ثبت کرده و حالا برای بهبود این آمار باید در گام اول با تیمی رو به رو شود که تقریبا ۵ سال از عمر مربیگری خود را در یکی از بهترین باشگاه‌های آن یعنی منچستر یونایتد به عنوان دستیار سر الکس فرگوسن گذرانده است.