شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#کره شمالی#رزمایش

رزمایش مشترک آمریکا و ژاپن به بهانه آزمایش موشکی کره شمالی

رزمایش مشترک آمریکا و ژاپن به بهانه آزمایش موشکی کره شمالی

نیروهای نظامی آمریکا و ژاپن به بهانه انجام آزمایش موشکی اخیر از سوی کره شمالی، به برگزاری رزمایش مشترکی نزدیک جزیره «کیوشو» مبادرت ورزیدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ستاد مشترک ارتش ژاپن امروز شنبه اعلام کرد که توکیو به همراه ارتش آمریکا در واکنش به شلیک موشک بالستیک از سوی کره شمالی، رزمایش نظامی را نزدیک جزیره «کیوشو» (Kyushu) به انجام رسانده است.

در بیانیه صادره از سوی ستاد مشترک ارتش ژاپن در این باره آمده است که در این رزمایش نظامی ۵ جنگنده اف- ۲ میتسوبیشی ژاپنی و ۲ فروند بمب افکن آمرکیایی «راکول بی ۱» حضور داشتند.

ژاپن و آمریکا و شماری از کشورها از جمله کانادا و استرالیا به جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی واکنش نشان داد.

وزیر دفاع ژاپن پیشتر مدعی شده بود که موشک بالستیک قاره پیمایی که دیروز توسط کره شمالی پرتاب شد، می‌ توانست به خاک آمریکا برسد. «فومیدو کیشیدا» نخست وزیر این کشور هم گفت: ظاهراً موشک کره شمالی در منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن در نزدیکی جزیره شمالی «هوکایدو» به دریا سقوط کرد. کره شمالی از ابتدای سال تا کنون بیش از ۵۰ موشک شلیک کرده است و این تهدیدات قابل قبول نیست.

یکی از سخنگویان کاخ سفید نیز بدون اشاره به تداوم اقدامات خصمانه واشنگتن علیه پیونگ یانگ، با درخواست از کره شمالی برای متوقف کردن آزمایش‌ های موشکی خود، از همه کشورها خواست تا اقدامات کره شمالی را محکوم کنند. کاخ سفید همچنین اعلام کرد که آمریکا تمام تدابیر ضروری را برای تضمین امنیت خود و متحدانش از جمله ژاپن و کره جنوبی اتخاذ خواهد کرد.

ارتش کره جنوبی بامداد امروز جمعه از شلیک موشک بالستیک توسط همسایه شمالی خود خبر داد. این در حالی است که رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی بامداد پنج شنبه هم اعلام کرده بود که کره شمالی یک موشک بالستیک نامشخص را به سمت دریای ژاپن پرتاب کرده است. این پرتاب پس از آن صورت گرفت که کره شمالی هفته گذشته هشدار داد که پاسخ‌ های نظامی «سخت تری» علیه تلاش‌ های آمریکا برای تقویت حضور نظامی خود در منطقه دنبال خواهد کرد.

مقامات کره جنوبی و آمریکا در هفته‌ های اخیر بارها مدعی شدند که کره شمالی برای انجام هفتمین آزمایش اتمی آماده می‌ شود. کره شمالی از سال ۲۰۱۷ تاکنون آزمایش اتمی انجام نداده است.