شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اصفهانی

جزئیات سقوط ۳ اصفهانی از کوه صفه

جزئیات سقوط ۳ اصفهانی از کوه صفه

روز گذشته سقوط دو مرد و یک زن از مسیرهای خطرناک و پرتگاهی کوه صفه گزارش شد که در این حوادث دو نفر جان باختند.

فرهاد کاوه آهنگران، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اعلام این خبر، گفت: ساعت ۶ و ۱۵ روز جمعه (۲۷ آبان ماه) پیرو تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی،  سقوط دو مرد حدود ۳۰ ساله از مسیرهای خطرناک و پرتگاهی کوه صفه گزارش شد. بلافاصله ۳ اکیپ تخصصی نجات در کوهستان از ایستگاه شماره ۱۲ و ایستگاه شماره ۳  سازمان آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند که متاسفانه اشخاص به علت شدت ضربه سقوط در دم جان باخته بودند. 

وی افزود: پیکر بی جان این دو شخص با رعایت کلیه اصول ایمنی، استفاده از برانکار و ایجاد کارگاه‌های عملیاتی کار با طناب از ارتفاع به پایین منتقل و تحویل عوامل انتظامی شد و پایان عملیات نیز در ساعت ۱۱ اعلام شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی اصفهان گفت: همچنین در ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه روز جمعه پیرو تماس دیگری با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی، سقوط ۳ متری خانمی حدود ۴۰ ساله در قسمت زیرین قله کوه صفه اعلام شد. بلافاصله چهارمین اکیپ تخصصی نجات در کوهستان از ایستگاه ۱۲ و ۱۳ به علت مشغول بودن ۳ اکیپ تخصصی در حادثه سقوط دیگر در قسمتی دیگر از کوه صفه به محل حادثه اعزام شدند.

با نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، وی با اشاره به اینکه این زن از ناحیه لگن شدیدا دچار آسیب دیدگی شده بود، گفت: با رعایت کلیه اصول ایمنی و با استفاده از برانکارد حمل از ارتفاع به محل امن منتقل و تحویل نیروهای امدادگر اورژانس داده شد. همچنین پایان این عملیات نیز در ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه اعلام شد.

کاوه آهنگران در خاتمه به شهروندان توصیه کرد هرگز بدون آشنایی به فنون کوهنوردی و تجهیزات مناسب اقدام و از مسیر های فرعی و نا ایمن اقدام به صعود از کوه نکنند.