شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین#رییس جمهور

اوکراین: صلح با روسیه پس از بازگشت به مرزهای ۱۹۹۱ ممکن است

اوکراین: صلح با روسیه پس از بازگشت به مرزهای ۱۹۹۱ ممکن است

یکی از دستیاران ارشد رییس جمهور اوکراین امروز زمان دست یابی به صلح میان این کشور با روسیه را پیش بینی کرد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «آندری یرماک» (Andriy Yermak) یکی از دستیاران ارشد ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین امروز شنبه در تلگرام خود نوشت: زمانی که ارتش روسیه در اوکراین را نابود کنیم و به مرزهای ۱۹۹۱ برسیم، صلح برقرار خواهد شد.

اظهارات کوتاه دستیار ارشد ولودیمیر زلنسکی نشان از رویگردانی این کشور از گفتگو و مذاکره با روسیه در خصوص دست یافتن به صلح و ثبات در منطقه است.

در اثبات این رویکرد، نشریه نشنال اینترست پیشتر در گزارشی نوشت: واشنگتن و همپیمانانش باید مقامات اوکراین را به موافقت با راهکار دیپلماتیک با روسیه قانع کنند و اگر آنها با این مساله مخالفت کردند باید کمک‌های تسلیحاتی به کی‌یف قطع شود.

در این یادداشت مشترکی که از سوی «استیون سایمون» و «جاناتان استیونسون» دو عضو سابق شورای امنیت ملی آمریکا نوشته شده، آمده بود: از این پس کمک‌ های تسلیحاتی به اوکراین باید پیش زمینه‌ ای برای فراهم ساختن راهکار دیپلماتیک (جهت خروج از جنگ) باشد. آمریکا و ناتو باید برای اوکراین توضیح دهند که در صورت ایجاد یک فرصت برای رسیدن به توافق درباره پایان جنگ از راهکار دیپلماتیک، انتظار دارند که کی‌ یف از این فرصت استفاده کند، در غیر این صورت ممکن است که کانال‌ های کمک تسلیحاتی به اوکراین را قطع کنند. البته در صورتی که روسیه با مذاکرات درباره پایان جنگ موافقت نکند، در آن زمان می‌ توان کمک‌ های تسلیحاتی به اوکراین را افزایش داد.