شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سال جاری#بازار جهانی#قیمت#دلار

رکورد کمبود نقره در بازار جهانی سال جاری

پبش بینی می‌شود قیمت نقره ۱۶ درصد کاهش سالانه داشته باشد و به ۲۱ دلار در هر اونس برسد.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از تاس، پبش بینی می‌شود قیمت نقره ۱۶ درصد کاهش سالانه داشته باشد و به ۲۱ دلار در هر اونس برسد. روز جمعه موسسه نقره اعلام کرد کمبود نقره در بازار جهانی به بالاترین حد خود طی چند دهه اخیر خواهد رسید. این موسسه گفت: پیش بینی می‌شود که بازار جهانی نقره برای دومین سال متوالی کمبود نقره را ثبت کند. سطح ۱۹۴ میلیون اونس،  بالاترین سطح طی چند دهه گذشته و چهار برابر سطح مشاهده شده در سال ۲۰۲۱ خواهد بود.

کارشناسان خاطرنشان کردند: تقاضای جهانی نقره نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش خواهد یافت و به بالاترین حد خود یعنی ۱.۲۱ میلیارد اونس در سال ۲۰۲۲ خواهد رسید. بر اساس این گزارش، تقاضای صنعتی و سرمایه گذاری‌های فیزیکی به رشد خود ادامه خواهند داد.

به گفته کارشناسان، انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۲، تولید نقره استخراج شده با ۱ درصد افزایش سالانه به ۸۳۰ میلیون اونس برسد. این مؤسسه خاطرنشان کرد: تولید از مکزیک به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت، زیرا چندین پروژه بزرگ جدید که در سال‌های اخیر آنلاین شده‌اند همچنان به افزایش میزان تولید کامل ادامه می‌دهند.

این سازمان افزود: تولید محصولات جانبی نقره از معادن موجود و پروژه‌های جدید در شیلی نیز سهم عمده‌ای در رشد خواهد داشت. جبران بخشی از این افزایش‌ها، تولید کمتر از تولیدکنندگان بزرگ نقره مانند پرو، چین و روسیه خواهد بود. این موسسه گفت انتظار می‌رود قیمت نقره سالانه ۱۶ درصد کاهش یابد و به ۲۱ دلار در هر اونس برسد. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که فدرال رزرو آمریکا به افزایش نرخ‌های بهره ادامه می‌دهد و هزینه نگهداری فلزات گرانبها را افزایش می‌دهد و این، همراه با افزایش سود و تقویت مداوم ارزش دلار، همچنان به فشار بر قیمت نقره ادامه خواهد داد.