شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#سینمای ایران#فرهنگ

مشتاقانه در انتظار اکران فیلم‌های ایرانی هستیم

مشتاقانه در انتظار اکران فیلم‌های ایرانی هستیم

زرافکو با اشاره به جایگاه سینمای ایران در میان مردم فرهنگ دوست بلغارستان گفت: مشتاقانه در انتظار اکران فیلم‌های پر محتوای ایرانی در پانزدهمین جشنواره «فیلم منار» بلغارستان هستیم.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، جواد امینی‌منش، سرپرست رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان و انگل و زرافکو، مسئولین برگزار کننده پانزدهمین جشنواره «فیلم منار» بلغارستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

امینی‌منش در سخنانی، گفت: سینما را از آن جهت هنر هفتم نامیده‌اند که قابلیت به تصویر کشیدن سایر هنر‌ها را دارد به نحوی که ذهن مخاطب خود را درگیر ظرافت و زیبایی‌های آشکار و نهان آن کند.

نماینده فرهنگی کشورمان در بلغارستان افزود: سینما زبان رسای هویت فرهنگی، اجتماعی و حتی عادات سیاسی ملت‌ها محسوب می‌شود. هنر ایرانیان در شعر، ادبیات، موسیقی، معماری و حتی تئاتر و سینما آنچنان با محتوا و تاثیرگذار است که به‌خوبی قابلیت جذب مخاطب جهانی را ایجاد می‌کند.

زرافکو با اشاره به جایگاه سینمای ایران در میان مردم فرهنگ دوست بلغارستان گفت: مشتاقانه در انتظار اکران فیلم‌های پر محتوای ایرانی در این جشنواره هستیم.

وی ادامه داد: تا به حال چهار فیلم از مؤسسه سوره و سینماگران جوان ایران جهت اکران در پانزدهمین جشنوراه فیلم انتخاب شده‌اند و چنانچه مراکز متولی سینمای ایران فیلم‌هایی با محتوای غنی‌تر در اختیار ما قرار دهند، آمادگی اکران آنها را داریم.

زرافکو تأکید کرد: تمامی فیلم‌ها در زمان برگزاری جشنواره «فیلم منار» به صورت برخط در قالب یک پلتفرم ملی در بلغارستان در معرض دید هنردوستان بلغاری قرار خواهد گرفت.

نمایش 40 فیلم در پانزدهمین جشنواره «فیلم منار» بلغارستان

وی یادآور شد: پانزدهمین دوره جشنواره «فیلم منار» (26 دی تا 9 بهمن) در بلغارستان برگزار خواهد شد. این جشنواره با اجرای فیلمی مستند به کارگردانی خانم کاتی سوتی روا، از زندگی هنرمندانی از مشرق زمین و سرزمین‌ آفریقا که مقیم بلغارستان هستند، شروع به کار خواهد کرد.

زرافکو تصریح کرد: در این دوره، 40 فیلم از کشورهای الجزایر، آذربایجان، مراکش، هند، اندونزی، کویت، ایران و بلغارستان در چهار سالن از سینماهای شهر صوفیا به نمایش گذاشته می‌شود.

شایان ذکر است،  جشنواره «فیلم منار» از سال 2009 در شهر صوفیا پایتخت بلغارستان آغاز به کار کرد و هرساله بهترین آثار سینمایی، مستند و کوتاه را از کشورهای خاورمیانه، آسیای میانه و شمال آفریقا به نمایش می‌گذارد. این جشنواره به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی منطقه بالکان شناخته می‌شود.

انتهای پیام/