شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران
تهدید برنامه هسته‌ای ایران پیشرفته‌تر از هر زمانی شده است

ادعای جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلیس:

تهدید برنامه هسته‌ای ایران پیشرفته‌تر از هر زمانی شده است

پس از دور جدیدی از تحریم‌های انگلیس علیه مقامات ایرانی و تشدید هجمه‌های مقامات انگلیسی علیه جمهوری اسلامی، وزیر خارجه بریتانیا ادعاهایی را علیه برنامه هسته‌ای ایران مطرح کرده است.

اعتمادآنلاین|

در پی تصویب قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، کشورهای غربی هجمه‌های بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران را تشدید کرده‌اند.

به گزارش فارس و بنا بر گزارش وبگاه خبری-تحلیلی بلومبرگ، «جیمز کلورلی» وزیر امور خارجه انگلیس که از جمله کشورهایی بود که پس از اتهام‌زنی شورای حکام، به همراه شرکای فرانسوی و آلمانی و آمریکایی خود علیه جمهوری اسلامی بیانیه صادر کرد، مدعی شده که تهدید برنامه هسته‌ای ایران، «پیشرفته‌تر از هر زمانی شده است».

وی امروز (شنبه)، در جریان سخنرانی در کنفرانس بین‌المللی امنیت در بحرین، جمهوری اسلامی ایران را به «خونریزی و تخریب» در سراسر جهان متهم کرد.

این مقام انگلیسی ادعای بدون سند و مدرک غربی‌ها در خصوص مشارکت ایران در جنگ اوکراین از طریق ارائه پهپاد به روسیه را تکرار کرد و مدعی شد که تسلیحاتی را که ایران در اختیار کشورهای دیگر قرار می‌دهد، امنیت غرب آسیا و فراتر از آن را در معرض خطر قرار می‌دهد.

کلورلی در این خصوص گفت: «تسلیحات عرضه شده ایران کل منطقه را تهدید می‌کند. امروز برنامه هسته‌ای ایران پیشرفته‌تر از هر زمانی شده است و این رژیم، به فروش پهپادهای مسلح به روسیه که غیرنظامیان را در اوکراین به قتل می‌رساند، متوسل شده است».

مقام‌های غربی به ویژه آمریکا و اوکراین نیز پیش از این چنین ادعاهایی را علیه ایران مطرح کرده‌اند که جمهوری اسلامی آن‌ را بی‌اساس خوانده است.

وزیر خارجه انگلیس با حمایت از اغتشاشات درون ایران بر تعهد بریتانیا برای مقابله با ایران تأکید کرد و گفت: «بریتانیا برای همکاری با دوستان خود برای مقابله با تهدید ایران، توقف قاچاق تسلیحات متعارف و جلوگیری این رژیم برای دستیابی به قابلیت تسلیحات هسته‌ای مصمم است».

کلورلی قصد دارد پس از اتمام کنفرانس بحرین به قطر سفر کند و در بازی افتتاحیه انگلیس مقابل ایران در جام جهانی حضور داشته باشد.

ادعاهای وزیر خارجه بریتانیا در پی اقدامات ضدایرانی این کشور صورت می‌گیرد به طوریکه پیش از این اوایل هفته گذشته، انگلیس دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه مقام‌های جمهوری اسلامی به بهانه حمایت از اغتشاشات در ایران وضع کرد.

از طرف دیگر، «کن مک کالوم» رئیس سازمان جاسوسی «ام آی 5» انگلیس مدعی شد که نیروهای اطلاعاتی ایران، افرادی که را بعنوان دشمنان نظام جمهوری اسلامی شناسایی کنند، در انگلیس هدف قرار می‌دهند.