شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترامپ#بن سلمان#انتخابات#آمریکا#رئیس جمهور

بن سلمان روی ترامپ شرط بسته است!

بن سلمان روی ترامپ شرط بسته است!

ایسنا نوشت: با اعلام رسمی تصمیم ترامپ برای ورود به رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ زمزمه‌هایی درباره تعمیق روابط خاندان سعودی با رئیس جمهور سابق آمریکا و حمایت‌های پنهان آنها از او بلند شده و گفته می‌شود ولیعهد سعودی ترجیح می‌دهد ترامپ بار دیگر به قدرت بازگردد.

پایگاه خبری "سالون" در گزارشی آورده است: جاد لگام، روزنامه‌نگار و وکیل آمریکایی در وبلاگ «اطلاعات مردمی» خود، میزان پولی را که پادشاهی عربستان سعودی به خانواده ترامپ سرازیر کرده است - بیان کرد.

گزارش لگام شامل پوشش بسیار انتقادی از نتایج ضعیف نامزدهای مورد تایید او در انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ و همچنین برخی مسائل دیگر از جمله نقش او در شورش کنگره و تحقیقات جنایی فدرال در مورد مدیریت او و بردن اسناد طبقه بندی شده به خانه‌اش است.

اما به گفته لگام در تمامی داستان‌ها عملاً یکی از مهم‌ترین تحولات پس از خروج ترامپ از کاخ سفید نادیده گرفته شده: روابط مالی رو به گسترش او با عربستان سعودی.

به گفته وی از زمانی که ترامپ قدرت را ترک کرد، نهادهای تحت کنترل دولت سعودی، میلیاردها دلار برای ترامپ و اعضای خانواده‌اش فرستاده‌اند. لگام تخمین زده که کل سرمایه‌گذاری سعودی‌ها روی ترامپ «میلیاردی» است. او نوشت: "صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان (PIF) میلیاردها دلار برای ایجاد LIV، یک تور گلف جدید هزینه کرده است. دو تورنمنت از هشت تورنمنت LIV در سال ۲۰۲۲ در زمین‌های گلف متعلق به ترامپ برگزار شد، از جمله مسابقات قهرمانی پایان فصل، سپس سرمایه‌گذاری PIF بر روی داماد ترامپ، جارد کوشنر، از طریق تجارت املاک و مستغلات وی."

براساس این گزارش «هیئت مدیره PIF به رهبری محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، توصیه کمیته را رد کرد و تصمیم گرفت ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند. در این معامله، کوشنر ۲۵ میلیون دلار هزینه مدیریت سالانه به اضافه درصدی از سود دریافت می‌کند. این قرارداد به رغم مخالفت مقامات PIF، مورد تایید خانواده سلطنتی عربستان قرار گرفت.»

لگام ادامه داد: ترامپ با یک شرکت املاک مستقر در عربستان قراردادی منعقد کرده تا مجوز نام آن را برای یک پروژه مسکن و مجموعه گلف که در عمان ساخته خواهد شد، دریافت کند. این توافق با دارالارکان، یکی از بزرگترین شرکت‌های املاک و مستغلات عربستان سعودی، برای این پروژه انجام شد. بر اساس این توافق، ترامپ در ازای اجازه استفاده از نام آن، «درصدی از درآمد فروش آپارتمان یا زمین گلف دریافت خواهد کرد». درآمد حاصل از این پروژه می‌تواند قابل توجه باشد زیرا برآورد می‌شود که این پروژه ۱.۶ میلیارد دلار هزینه داشته باشد و "حدود ۳۵۰۰ واحد مسکونی، خرده فروشی لوکس و ۴۵۰ اتاق در هتل‌ها را شامل شود."

همه اینها در حالی صورت می‌گیرد که گزارش‌هایی مبنی بر اینکه ولیعهد سعودی ترامپ را به عنوان رئیس‌جمهور «ترجیح می‌دهد» و به‌طور خصوصی جو بایدن را به تمسخر گرفته، منتشر شده است.

همچنین عربستان سعودی برای کاهش تولید جهانی نفت توسط اوپک میانجیگری کرده است، این اقدام تلاشی عمدی برای آسیب رساندن به اقتصاد این کشور و کاهش اثربخشی تحریم‌های اروپا علیه روسیه به دلیل تهاجم به اوکراین توصیف شده است.

310310