شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#هلال احمر#ایران

رئیس دفتر نمایندگی فدراسیون بین المللی صلیب سرخ مطرح کرد

همکاری همه جانبه برای مقابله با خشکسالی با محوریت هلال احمر

همکاری همه جانبه برای مقابله با خشکسالی با محوریت هلال احمر

رئیس دفتر نمایندگی فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در ایران از همکاری همه جانبه برای مقابله با خشکسالی با محوریت هلال احمر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهر، عطا دوران در جلسه تشریح خشکسالی روستاها گفت: خوشبختانه در زنجان بخش‌های مختلف با همدیگر تعامل تنگاتگی دارند.

وی خاطرنشان کرد: این ارگان‌های همکاری کننده با هلال احمر استان زنجان شامل پدافند غیرعامل، هواشناسی و مدیریت بحران جهت رفع مشکلات خشکسالی و تغییرات اقلیمی با همدیگر تعامل قابل توجهی دارند.

رئیس دفتر نمایندگی فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در ایران گفت: مشتاقم زنجان را به عنوان الگو و نمونه به دفتر فدراسیون بین المللی و صلیب سرخ و هلال احمر در ژنو معرفی کنم.

دوران نقش خانه‌های هلال در کنترل آسیب‌های ناشی از تغییرات اقلیمی را مؤثر دانست و گفت: ظرفیت خانه‌های هلال برای همکاری در زمینه کنترل اثرات تغییرات اقلیمی در استان زنجان قابل توجه است.

رئیس دفتر نمایندگی فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در ایران گفت: مدیریت بحران ابزاری است که به وسیله آن بحران را مدیریت کنیم و ارگان‌هایی که با هم همکاری دارند می‌توانند قبل از وقوع بحران بستر را برای پاسخ دهی آماده کنند.

در این جلسه همچنین مسئول خانه‌های هلال جمعیت هلال احمر مهمترین مساله زمان حاضر را تغییر اقلیم دانست و گفت: خوشبختانه آژانس‌ها و رئیس دفتر نمایندگی فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در ایران تمایل دارند به ما در خصوص کم آبی و خشکسالی کمک کنند و ما باید برای تحقق این همکاری برنامه‌ی مناسبی ارائه دهیم.