شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شهرک صنعتی#بیرجند#وزارت

اعطای مجوز تأسیس شهرک صنعتی تخصصی صنایع لاستیک به شرکت کویرتایر

اعطای مجوز تأسیس شهرک صنعتی تخصصی صنایع لاستیک به شرکت کویرتایر

در مراسمی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور، به شرکت کویرتایر اجازه داده شد تا نسبت به تأسیس شهرک صنعتی غیردولتی تخصصی صنایع لاستیک در شهرستان بیرجند اقدام نماید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور، با اعطای جواز تاسیس به سید محمد حسین زینلی، مدیرعامل شرکت کویرتایر گفت: یکی از آرزوهای همیشگی ایران بزرگ و رهبری عزیز که به کرات به آن اشاره کرده اند، قطع حلقه های وابستگی به بیگانگان است که در کویرتایر مشهود است و حقیقتا" شعار (ایران قوی) در کویرتایر مصداق یافته است.

وی با اشاره به فعالیت های کویرتایر در حفظ ارز و عدم خروج آن از کشور، بزرگترین موفقیت کویرتایر را در پرورش نیروهای بومی فعال، جوان و باورمند عنوان کرد وخطاب به مدیرعامل کویرتایر گفت: اینکه سازمان یادگیرنده ای را با حضور جوانان مبتکر و خلاق شکل داده اید، بزرگترین مزیت شماست.

اعطای مجوز تأسیس شهرک صنعتی تخصصی صنایع لاستیک به شرکت کویرتایر

وی افزود: دولت معتقد است بدون نخبگان اقتصادی و حمایت از بخش های خصوصی همچون کویرتایر، اقتصاد کشور رونق نمی گیرد و شرکت شما بزرگترین هدف دولت را محقق نموده است.

دکتر کوشش تبار با اشاره به اینکه بزرگترین دستاورد این کارخانه باور شعار(ما می توانیم) است تصریح کرد: ابتکار عمل مهندسین کویرتایر در قطع وابستگی حلقه های زنجیره ارزش و نقش آفرینی آن در تنظیم بازار و تقاضای مردمی دو خصیصه مهم این شرکت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور افزود: خوشحالم در این خطه از سرزمین ایران رفتارهای خلاقانه و نوآورانه در بخش خصوصی و شرکتهایی چون کویرتایر در حال تحقق یافتن است.

وی بیان کرد: اعطای این پروانه در راستای شعار دولت سیزدهم و تاکید رئیس جمهور در خصوص حمایت از تولید داخل است که همه فعالان بخش خصوصی و سرمایه گذاران به این باور برسند که فضای فعلی کشور و استان خراسان جنوبی فضای سودآفرین، اعتمادآفرین و تسهیل گر است.

اعطای مجوز تأسیس شهرک صنعتی تخصصی صنایع لاستیک به شرکت کویرتایر

سیدمحمدحسین زینلی اجرای این طرح را باعث تحول استان خراسان جنوبی در زمینه سرمایه‌گذاری و اشتغال دانست و افزود: در این شهرک تخصصی صنایع لاستیک که برای نخستین بار مجوز آن را در کشور شرکت کویرتایر اخذ کرده، بیش از 7 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام خواهد شد.

مهدی پارسا مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: از آنجایی که دولت در نظر دارد در تامین منابع و ایجاد زیرساخت‌های بخش خصوصی با جدیت بیشتری ورود کند، تصمیم دارد تا زیرساخت‌های مورد نیاز را برای استقرار واحدهای تولیدی فراهم نماید.

وی افزود: خراسان جنوبی با تولید ۳۱ هزار تن لاستیک، دومین تولیدکننده لاستیک‌های سواری در کشور است و قصد داریم در شهرک تخصصی صنعت لاستیک تمام صنایع پایین دستی را نیز ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی اظهار داشت: مساحت این شهرک تخصصی برای اجرای طرح های پایین دستی صنعت تایر، 112 هکتار در نظر گرفته شده است.

در آیین اعطای جواز تأسیس شهرک صنعتی غیردولتی تخصصی صنایع لاستیک، اشرفی، معاون هماهنگی درامور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی، فرماندار بیرجند، مدیران کل صمت، اقتصاد و دارایی و شرکت شهرک های صنعتی و چند تن از مدیران ستادی استانداری خراسان جنوبی و خبرنگاران رسانه های گروهی نیز حضور داشتند.