شهرخبر

انتقاد رئیس بسیج حقوقدانان از سکوت خواص و شخصیت‌ها در خصوص وقایع اخیر کشور

انتقاد رئیس بسیج حقوقدانان از سکوت خواص و شخصیت‌ها در خصوص وقایع اخیر کشور

رئیس بسیج حقوقدانان کشور با انتقاد از سکوت برخی از خواص و شخصیت‌های کشورمان در خصوص وقایع کشور، گفت: خواص از این نترسند که پس از اظهار نظرشان درباره جنگ ترکیبی که گرفتار آن هستیم پشت آنها چه خواهند گفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نخستین نشست شورای تبیین و اطلاع‌رسانی بسیج حقوقدانان کشور، صبح امروز شنبه 28 آبان با حضور جمعی از بسیجیان حقوقدان و مسئولان روابط عمومی و اطلاع‌رسانی مراکز حقوقی و قضائی برگزار شد.
سهراب انبارکی، رئیس سازمان بسیج حقوقدانان با بیان سخنانی در این نشست گفت: امروز سنگین‌ترین رسالت به بخش اطلاع‌رسانی سپرده شده است. مقام معظم رهبری در دیدار مردمی خود و در حضور دانش‌آموزان در سال 1400 بحث جهاد تبیین را مطرح کرد. اگر جهاد تبیین را به درستی اجرا می‌کردیم شاید الان شاهد این وضع کنونی نبودیم و حتی تعداد کم و محدود جوانان که دچار شک هستند هم وجود نداشت.

وی با اظهار اینکه وارد عرصه جنگ ترکیبی فوق‌العاده پیچیده‌ای شده‌ایم، افزود: این جنگ ترکیبی اولین بار شروع نشده و مسبوق به سابقه در اسلام است و در طول تاریخ هم وجود داشته و در زندگی اهل بیت(ع) هم شاهد این موضوعات هستیم. عبدالله ابن مسعود در جنگ صفین به حضرت علی(ع) گفت: در مقابل ما قرآن‌ها بر سر‌نیزه است و نمی‌توانیم‌ با آنها بجنگیم و ما را به مرزبانی بفرست. برخی هم گفتند که در ادامه جنگ دچار شک و تردید هستیم.
انبارکی تاکید کرد: امروز هم سکوت ناشی از شک تردید برخی خواص کشور را هم دیدیم. برخی سلبریتی‌ها که تعداد آنها محدود است اظهار نظر دیگری داشتند که مقام معظم رهبری‌درباره آنها گفتند؛ اینها محدود هستند و خیلی هم مهم ‌نیست. اما برخی خو‌اص موضع‌گیری‌های ناصواب داشتند و برخی از خواص و شخصیت‌ها هم نسبت به فتنه اخبر سکوت کردند. این خواصی که ما شاهد بودیم یا موضع‌گیری نکردند و یا موضع‌گیری آنها آب در آسیاب دشمن ریختن است.
رئیس بسیج حقوقدانان کشور ادامه داد: امروز در جنگ نرم که گرفتار آن هستیم، نقش نخبگان در عرصه روابط‌عمومی‌ها، همان نقش پیشقراولان جنگ نرم است.
وی ادامه داد: در حوزه رسانه‌ها با کمبود ابزار مواجهیم و با این وضعیت مقابل امپراتوری‌های رسانه‌ای قرار داریم. اما اعتقاد راسخ به این داریم که مومنین با قلت و کمبود عِده و عُده اما با نگاهی که با مسایل دینی و اعتقادی و انقلابی داشتند، در صدر اسلام و طول تاریخ و حتی در جنگ تحمیلی  توانستند بر دشمن فایق آیند.
انبارکی ادامه داد: در عرصه تبلیغ و اطلاع‌رسانی نقش مدیران روابط عمومی خیلی مهم است به این دلیل که در جنگ روایت‌ها، اقدامات اطلاع‌رسانی، ستودنی، دقیق و سرنوشت‌ساز است. البته باید روایت اول را مطرح کنیم اما مهم این است که روایت درست را انتقال دهیم.
وی با بیان اینکه در جهاد تبیین باید روایت‌ها را درست و سریع و همراه با حقیقت منتقل کنیم، افزود: در عرصه جهاد تبیین متأسفانه در خیلی از موارد منفعلانه بودیم؛ در حالیکه در جنگی که قرار داریم انسان‌ها باید آبروی خود را بگذارند و خواص نترسند که پس از اظهار نظرشان پشت آنها چه خواهند گفت و بدانید که عزت و آبرو دست خداست.
وی تاکید کرد: جهاد تبیین‌. در خصوص شرایط کنونی که جامعه و جوانان مورد آماج فتنه‌ها قرار گرفته‌اند امری مهم است. نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و بسیجی و فراجا و ‌سپاهی مظلومانه شهید می‌شوند و بعد فتنه‌گران مدعی می‌شوند که این کار خودشان است. دشمن از تمامی ابزارها استفاده می‌کند و با خانواده مقتولین ارتباط می‌گیرد تا فتنه‌گری کند. در‌ بحث فوت مهسا امینی، مستندات نشان داد که هیچ دلیلی نداشت که کسی برای این اتفاق محکوم و مواخذه شود اما دیدیم که چگونه فتنه به راه انداختند.
انبارکی گفت: دشمن به بن‌بست رسیده و روی به اقدامات تروریستی آوردند و این اقدامات تا روزهای آینده پایان می‌یابد مانند دهه شصت و اقدامات منافقین که شاهد آن بودیم و این خون ‌شهداست که نظام را سر پا نگه داشته است.
رئیس بسیج حقوقدانان کشور در پایان با بیان اینکه امسال برنامه‌های هفته بسیج با نگاه به جهاد تبیین خواهد بود، به تشریح برنامه‌های سازمان بسیج حقوقدانان کشور در هفته بسیج پرداخت و ‌از برگزاری 350 برنامه فرهنگی و حقوقی در این خصوص خبر داد.
انتهای پیام/