شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کره شمالی

تصاویر دیده نشده از کیم جونگ اون | آنچه جهان از خانواده رهبر کره شمالی می‌داند | تصویری بی‌سابقه از خانواده کیم

رهبر فعلی کره شمالی، کیم جونگ اون، سومین پسر رهبر درگذشته این کشور، کیم جونگ ایل، است کسی که سال دقیق تولد و بسیاری دیگر از اطلاعات شخصی‌اش به طور عمومی در دسترس نیست با این حال گمانه‌هایی وجود دارد.

كيم جونگ اون رهبر كره شمالي زنان كره شمالي

به گزارش همشهری آنلاین، کیم جونگ اون چهره‌ای رازآمیز و جنجالی در جهان است؛ هیچ کس حتی سن واقعی او را که چیزی بین ۳۶ تا ۳۸ سال تخمین زده می‌شود نمی‌داند. از رهبر کره شمالی تنها اخباری منتشر می‌شود که تلویزیون ملی کره شمالی پخش کند با این حال رسانه‌های جهان از دیدارهای بین‌المللی او به گمان‌هایی رسیده‌اند.

تصاویری دیده نشده از کیم جونگ اون | آنچه جهان از خانواده رهبر کره شمالی می‌داند | تصویری بی‌سابقه از خانواده کیم
تصویری از کودکی کیم جونگ ایل

وی مانند پدر و پدربزرگش جزئیات مربوط به خانواده‌اش را از مردم پنهان می‌کند و سرنخ‌های کمی از زندگی همسر و فرزندانش ارائه می‌دهد. کیم جونگ ایل، پدر، که از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۱۱ حکومت می‌کرد نیز زندگی به شدت مخفیانه‌ای داشت؛ وی هرگز رسما تأیید کرد که همسر دارد اما اعتقاد بر این است که حدود سال ۱۹۹۴ ازدواج کرده بود.

 برخی اخبار حاکی از آن است که جونگ ایل چندین رابطه خارج از ازدواج نیز داشته که یکی از آنها منجر به تولد کیم جونگ-اون شد.

تصاویری دیده نشده از کیم جونگ اون | آنچه جهان از خانواده رهبر کره شمالی می‌داند | تصویری بی‌سابقه از خانواده کیم
کیم پدر و پسر، رهبران گذشته و حال حاضر کره شمالی

نکته جالب اینجاست که بر اساس برخی نقل‌ها جونگ-اون در ۲۷ سالگی جراحی‌ پلاستیک انجام داده تا بیشتر شبیه پدربزرگش، ‌موسس کره شمالی، شود. این پدربزرگ محبوب که کیم ایل سونگ، نام دارد، جنگجوی چریکی بود که با اشغال کره توسط ژاپن می‌جنگید و بعدها نیز در جنگ جهانی دوم با اتحاد جماهیر شوروی جنگید.

او توانست قدرت را در کره شمالی بلافاصله پس از جنگ تحکیم کند و از سال ۱۹۴۸ به عنوان نخست وزیر و بعد از آن به عنوان رئیس، فرد قدرتمند این کشور شد.

تصاویری دیده نشده از کیم جونگ اون | آنچه جهان از خانواده رهبر کره شمالی می‌داند | تصویری بی‌سابقه از خانواده کیم
کیم ایل سونگ (مرکز) به همراه دو فرزندش کیم جونگ ایل (چپ) و کیم کیونگ هوی (راست)

ایل سونگ که تا زمان مرگش در سال ۱۹۹۴ رهبر کره شمالی بود، دو بار ازدواج کرد اما درست مانند نوه‌اش مشخص نیست چند فرزند دارد. مشهور این است که او دارای دو فرزند از همسر اول و سه فرزند از همسر دوم خود باشد. درست بعد از غیبت جونگ-اون در مراسم سالگرد تولد پدربزرگش، آمریکایی‌ها شروع به جاسوسی زندگی و تحرکات او کردند زیرا بعد از عمل جراحی وی در برخی مراسم‌های رسمی حاضر نمی‌شود.

اکنون این فرد مرموز، یکی از اعضای نسل چهارم خانواده خاندان کیم را که بیش از هفت دهه بر کره شمالی حکومت می‌کنند در مقابل دوربین‌ها آورده است: دختر بزرگش! رسانه دولتی کره شمالی اشاره‌ای به نام و سن این دختر که در عکس‌ها با کت سفید رنگ حاضر است و دست در دست پدرش دارد نکرده است.

تصاویری دیده نشده از کیم جونگ اون | آنچه جهان از خانواده رهبر کره شمالی می‌داند | تصویری بی‌سابقه از خانواده کیم
جونگ اون و دختر و همسرش

رسانه‌های کره جنوبی پیش از این گزارش دادند که رهبر کره شمالی در سال ۲۰۰۹ با ری سول جو، یک خواننده پاپ، ازدواج کرده و سه فرزند دارند که در سال‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ به دنیا آمده‌اند. با این حال کسانی که خبر خواننده بودن همسر کیم جونگ اون را منتشر کردند در کره شمالی اعدام شدند. گفته می‌شود این زن در حال گذراندن دوره دکتری خود در رشته علوم و در یکی از دانشگاه‌های این کشور است.

به نظر می‌رسد تنها فرد خارجی که موفق شده خانواده جونگ اون را ببینید ستاره لیگ بسکتبال آمریکا  دنیس رادمن، باشد. او به دلیل علاقه کیم جونگ اون در مارس ۲۰۱۳ از کره شمالی دیدن کرد و با خانواده رهبر کره شمالی ساعاتی را در سواحل این کشور گذراند. او در مصاحبه‌ای با گاردین گفت که وی دختری به نام جو-ئه دارد. دختری که شاید اولین تصویرش در جهان اکنون منتشر شده باشد.