شهر خبر
باید به شرایط جنگی تن بدهیم؛ نباید اهل رودربایسی باشیم / اگر در شرایط کنونی وزیری قوی ظاهر نشد او را به کار نگیریم

عباس سلیمی نمین فعال سیاسی اصولگرا:

باید به شرایط جنگی تن بدهیم؛ نباید اهل رودربایسی باشیم / اگر در شرایط کنونی وزیری قوی ظاهر نشد او را به کار نگیریم

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: باید به شرایط جنگی تن بدهیم، لذا خیلی نباید اهل رودربایسی باشیم. اگر فردی در مقام وزارت قوی ظاهر نشد، در مسئولیت مهم دیگری او را به کار نگیریم که همان تجربه ناموفق دوباره تکرار شود.

اعتمادآنلاین|

دولت سیزدهم بیش از یک سوم عمر خود را پشت سر گذاشت اما وضعیت تحقق شعارهای انقلابی این دولت در هاله ای از ابهام قرار دارد و به نظر می رسد امروز حرکت به سمت حکمرانی نو در عرصه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در چارچوب نظام سیاسی جمهوری اسلامی ضروری به نظر می رسد.

عباس سلیمی نمین، فعال سیاسی  اصولگرا گفت: دولت مسئولیت های خطیری را به عهده دارد چون ضمن رسیدگی به مشکلات به جامانده از دولت قبل باید برای موضوع تحریم ها تدبیر کند. حالا در این میان دولت تصمیماتی همچون حذف ارز ترجیحی را اتخاذ کرد که می شد درباره تقدم و تأخر اجرای این تصمیم بحث کرد.

به گزارش فردا، بخش هایی از گفت و گوی سلیمی نمین را در ادامه می خوانید:

*باید به شرایط جنگی تن بدهیم،  اگر قبول داریم اکنون صهیونیست ها با تمام توان به میدان آمدند تا ایران را زمین بزنند، ما هم باید به شرایط ویژه تن بدهیم، لذا خیلی نباید اهل رودربایسی باشیم. اگر فردی در مقام وزارت قوی ظاهر نشد، در مسئولیت مهم دیگری او را به کار نگیریم که همان تجربه ناموفق دوباره تکرار شود.

*دولت باید صداقتش را با برخی تحرکات معقول همراه کند، دولت باید تیم های مشاوره خودش را تقویت کند و از دایره ای که برخی ها می خواهند اطراف دولت ترسیم کنند خودش را فراتر ببرد. من قطعا آینده را روشن می بینم منتها باید نتایج کارهای دولت برای آحاد جامعه ملموس شود.

*در آمریکای لاتین شاهد هستیم دولت هایی دارند سر کار می آیند که تقابل جدی با آمریکا دارند این برای ما یک فرصت جدی است. البته دولت فعالیت های خوبی را برای گسترش روابط و همکاری های اقتصادی در دست اقدام دارد اما در بخش های دیگر نیز این رویکرد باید به سرعت دنبال شود.

*دولت حتی اگر نیروهای جوان به کارگرفته است، حتما باید تیم های مشاوره اش را تقویت کند. مشاورینی که بتوانند به آنها برای حل مسئله و باز کردن میادین جدید کمک کنند. در برخی امور کُندی هایی را از دولت شاهدیم به خصوص تعویض نیروهایی که در ۱۶ ماه گذشته تجربه خوبی از مدیریت آنها کسب نکردیم، باید رودربایسی را کنار گذاشت تا تحرکات خودمان را براساس یک اشرافی بر مسائل بین الملل و مسائل داخلی بهتر رقم بزنیم.