شهرخبر

تحلیل اسکای اسپورتس از رقبای انگلیس؛ خط دفاعی ایران استحکام قابل توجهی دارد

تحلیل اسکای اسپورتس از رقبای انگلیس؛ خط دفاعی ایران استحکام قابل توجهی دارد

رسانه معتبر انگلیسی از خط دفاعی مستحکم تیم ملی فوتبال ایران زیر نظر مربی پرتغالی خود تمجید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت «اسکای اسپورتس» انگلیس در گزارشی تحلیلی به وضعیت رقبای تیم ملی فوتبال این کشور در مسابقات جام جهانی 2022 قطر پرداخت.

این سایت در مورد شرایط تیم ملی ایران در قطر نوشت: ایران بیشتر به‌ عنوان تیم ضعیف گروه B دیده می‌شود اما تاکنون نمونه‌هایی ارائه کرده که می‌تواند کار یکی دو تیم را به مشکل بیندازد. انگلیس و ولز در گروه‌های خود در لیگ ملت‌های اروپا سقوط کردند و آمریکا با شکست برابر ژاپن و تساوی مقابل عربستان، نتایج دور از انتظاری گرفت. با این حال ایران توانست اروگوئه را شکست بدهد و مقابل قهرمان جام ملت‌های آفریقا یعنی سنگال به تساوی یک-یک رسید.

ایران در هر دو بازی شوت‌های کمتری به سمت دروازه رقبای خود زد، کمتر از حریف صاحب توپ بود و بیشتر بازی را در دفاع می‌گذراند. با این حال استحکام دفاعی این تیم قابل توجه بود. ایرانی‌ها می‌توانند از روزنه‌های دفاعی حریف بهره ببرد و مهدی طارمی با زدن گل برتری مقابل اروگوئه، نشان داد که تهدیدی برای رقبا محسوب می‌شود.

انتظار می‌رود کارلوس کی‌روش در جام جهانی قطر نیز رویکرد مشابهی داشته باشد. وی تلاش می‌کند با دور نگه داشتن بازیکنان حریف از دروازه خود، از علیرضا جهانبخش یا توانایی هوایی سردار آزمون استفاده کند. اگر انگلیس، آمریکا یا ولز هنگام تصاحب توپ نتوانند به‌ صورت موثری از آن بهره‌ای ببرند، ممکن است مقابل تیمی که شاید آن را دست‌کم می‌گیرند، گرفتار شوند.

پنهان نیست که ایران در قطر برای الهام‌بخشی چشم امید به مهدی طارمی دارد. وی که در 60 بازی ملی 28 گل به ثمر رسانده، در قهرمانی فصل گذشته پورتو در لیگ برتر پرتغال 20 بار موفق به گلزنی شد. طارمی تاکنون نشان داده توانایی استفاده از فرصت‌ها را دارد اما از دست دادن موقعیت بدی که چهار سال پیش برابر پرتغال رخ داد، تاوان سختی داشت.

اختلاف طارمی با دراگان اسکوچیچ در جدایی مرد کروات از نیمکت تیم ملی ایران موثر بود. حالا این مهاجم ایرانی علاقه‌مند است تا موقعیت از دست رفته مقابل پرتغال را جبران کند و نشان بدهد که بیرون نگه داشتن او از ترکیب ایران، اشتباه اسکوچیچ بود.

کارن کارنی، بازیکن پیشین تیم ملی بانوان انگلیس در برنامه اسکای اسپورت، درخصوص اولین دیدار سه‌شیرها در جام جهانی 2022 با یوزهای ایرانی گفت: اولین بازی هر تورنمنت همیشه سخت‌ترین دیدار است. ایران تیمی سازماندهی‌شده خواهد بود و یکی دو مهاجم در اختیار دارد که تجربه حضور در لیگ قهرمانان اروپا را دارند.

انتهای پیام/