شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#ارتش#روسیه#اوکراین

سازمان ملل خواستار تحقیقات جامع درباره کشتار اسرای روس شد

سازمان ملل خواستار تحقیقات جامع درباره کشتار اسرای روس شد

سازمان ملل متحد انجام تحقیقات کامل درباره تمام موارد نقض حقوق بشر و قتل بیرحمانه بیش از ۱۰ اسیر روسیه توسط ارتش اوکراین را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، فرحان حق، سخنگوی سازمان ملل متحد پس از انتشار گزارش‌ها درباره قتل عامدانه و بیرحمانه بیش از ۱۰ سرباز روس اسیر شده توسط ارتش اوکراین، خواستار انجام تحقیقات جامع درباره این کشتار شد.

حق درباره این موضوع گفت: ما خواسته‌ایم تا تمام موارد نقض حقوق بشر از سوی تمام طرفین درگیر در این جنگ، تحت تحقیقات قرار گرفته و عاملان پاسخگو شوند.

وزارت دفاع روسیه دیروز(جمعه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که بیش از ۱۰ نظامی روس با بی‌رحمی تمام تحت شکنجه و شلیک نیروهای ارتش اوکراین کشته شدند و در ادامه نیز تاکید کرد که ولودیمیر زلنسکی (رئیس‌جمهور اوکراین) و سرسپردگانش باید برابر دادگاه تاریخ پاسخگو باشند، بابت شکنجه روس‌ها و اوکراینی‌ها و قتل اسرای جنگی.

کمیته تحقیقات روسیه دیروز از آغاز تحقیقات کیفری درباره کشتار اسرای جنگی توسط ارتش اوکراین خبر داد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه(۵ اسفندماه ۱۴۰۰) فرمان آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین را صادر و دلیل این اقدام را درخواست جمهوری‌های دونباس برای رهایی از ظلم رژیم کی‌یف و همچنین نازی‌زدایی اوکراین اعلام کرد.