شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران خبر داد

آغاز طرح مقابله با مخاطرات گاز منوکسید کربن

آغاز طرح مقابله با مخاطرات گاز منوکسید کربن

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران از آغاز طرح مقابله با مخاطرات گاز منوکسیدکربن خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، قدرت‌الله محمدی در آئین آغاز طرح مقابله با مخاطرات منوکسیدکربن با بیان اینکه پیشگیری همواره مقدم بر درمان و قطعاً کم هزینه تر است، گفت: متأسفانه سالانه حدود ۸۰۰ نفر با گازگرفتگی در کشور جان خود ا از دست می‌دهند که با یک برنامه‌ریزی دقیق می‌توان آمار را کاهش داد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: هر جا که مشکلی به وجود آید می‌توان بر آن تمرکز کرد و راهکاری پیدا کرد که خیلی هزینه‌بر نیست و بیشتر بحث فرهنگ عمومی است و کار زیرساختی نیز نمی‌خواهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تجربه‌ها، حوادث و آمار در اختیار ما قرار و غیرمترقبه نیست، اظهار کرد: حوادثی که در خصوص مرگ و میر ناشی از گاز منوکسید کربن است را داریم و می‌توان از این بسته استفاده کرد.

محمدی با بیان اینکه این اقدام برای اولین بار جنبه عمومی پیدا کرده و در کل کشور با طرح سازمان آتش‌نشانی تهران در حال اجرا است، گفت: ۲۲ منطقه را درگیر این موضوع کردیم تا اهمیت آن را نشان دهیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران عنوان کرد: اگر یک نفر هم از جانباختگان کم شود کار بزرگی است و امید است بتوان با این فرهنگسازی قدمی در این راستا برداشت.

وی اظهار کرد: امسال به‌طور ویژه مانور سراسری در شهر تهران و کل کشور را اعلام کردیم که از امروز آغاز و تا پایان هفته ادامه دارد که برای آگاهی بخشی عموم مردم است تا بتوانند مخاطراتی که طی سالیان گذشته تجربه کردیم را اطلاع‌رسانی کنیم و امسال نسبت به سال‌های گذشته کاهش تلفات داشته باشیم.

محمدی با بیان اینکه همزمان در کل کشور این موضوع رصد و پیگیری و به صورت مانور برگزار خواهد شد، عنوان کرد: در مدارس مساجد و سراهای محله و مترو اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد و نکاتی که باید عزیزان رعایت کنند، به‌صورت ساده، گویا و عامه‌پسند اعلام خواهد شد.