شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#سوریه#منابع

کشف تسلیحات داعش در نزدیکی مرز اردن با سوریه

کشف تسلیحات داعش در نزدیکی مرز اردن با سوریه

منابع سوری از کشف مقادیر زیادی تسلیحات متعلق به تکفیری‌ها در جنوب سوریه و مرز با اردن خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، منابع سوری اعلام کردند که نیروهای امنیتی این کشور، مقادیر زیادی بمب، اسلحه و مهمات متعلق به گروه تروریستی داعش در شهر جنوب شهر درعا و در نزدیکی مرزهای اردن کشف و ضبط کردند.

در پی عملیات بازرسی منزل یکی از سرکردگان داعش، مقادیر زیادی بمب در اشکال و اوزان مختلف و مقدار زیادی مواد منفجره کشف و ضبط شد.

به گفته منابع امنیتی، احتمال می‌رود پیش از حضور نیروهای امنیتی و به دست گرفتن کنترل مقرهای آنها، فرار کرده باشند.

این منبع با اشاره به اینکه برخی از این سلاح‌ها ساخت غرب است، گفت که در میان این سلاح‌ها، خمپاره، رگبار، تک تیرانداز، سلاح‌های دیگر و گلوله کشف شد.

وی اشاره کرد که ده‌ها نفر از سرکردگان داعش به هلاکت رسیدند و شماری نیز فرار کردند.

منبع مذکور با بیان کشف 4 خودروی بمب گذاری شده، بر تداوم عملیات برای پایان حضور داعش در مناطق مختلف درعا و اعمال امنیت و تقویت ثبات در آن تاکید کرد.

مخالفت مردم سوریه با ادامه حضور اشغالگران آمریکایی

سران قبایل و عشایر در حسکه سوریه در جریان نشستی در شهر قامشلی، مخالفت خود را با حضور غیرقانونی اشغالگران آمریکایی اعلام کردند.

شورای شیوخ و سران قبایل و عشایر سوری در حسکه در بیانیه ای اعلام کردند: حضور آمریکا در منطقه با هدف تسلط بر منابع سوری و محروم کردن ملت سوریه از آن است.

در این بیانیه آمده است: این حضور غیرقانونی با هدف خدمت به منافع دشمن اسرائیلی و از بین بردن صلح و تلاش برای ایجاد فتنه میان طوائف است.

شورای شیوخ و قبایل حسکه با اشاره به تحرکات آمریکایی در برگزاری گردهمایی و نشست با اهداف خاص بر مخالفت با برگزاری هر گردهمایی که زیر بیرق و پرچم سوریه نباشد و هدفش مقابله با اشغالگران آمریکایی با همه ابزار نباشد به شدت تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است: هرگونه گردهمایی مشکوک، هدفش از بین بردن تلاش‌های جامعه بین المللی و سازمان ملل و کشورهای ضامن آستانه برای حلب بحران سوریه است.

شورای شیوخ و سران قبایل و عشایر حسکه بیان کردند: هر آنکه در این قبیل نشست هایی که از سوی آمریکایی‌ها ترتیب داده می‌شود به هر نحوی شرکت کنند، خائن و سهیم در طرح‌های صهیونیستی-آمریکایی در تجزیه منطقه الجزیره سوریه هستند.

در این بیانیه تاکید شده است: هرکه در این گردهمایی تحت سرکردگی آمریکا مشارکت می‌کنند فقط نماینده خودشان هستند و این سرسپردگی به اشغالگران به مثابه خیانت به ارزش‌های قبایل و عشایری است که شرف و کرامت خود را غاصبان و متجاوزان نمی‌فروشند و مخالف معامله بر سر سرزمین خود هستند.

شورای مذکور تاکید کرد: عشایر از تحرکات اشغالگران آگاه هستند که چگونه با جذب برخی و دادن القاب شیوخ و بزرگان عشایر به دنبال از بین بردن وحدت قبایل و ممانعت از مقاومت مردمی فزاینده هستند. این تحرکات اشغالگران پس از تشدید حملات به پایگاه‌ها و مقابله با ستون‌های نظامی اشغالگران از سوی قبایل و عشایر شریف سوری رخ می‌دهد که دوش به دوش ارتش سوریه حرکت می‌کنند.

در این بیانیه بر وحدت صفوف و قرار گرفتن در کنار ارتش سوریه برای مقابله با طرح‌های تجاوزکارانه اشغالگران آمریکایی تاکید کردند که هدفش تحقق اهداف و منافع صهیونیزم بین الملل است.

مقابله ارتش با اشغالگران آمریکایی

منابع محلی اعلام کردند که ستونی متشکل از 5 خودرو نظامی نیروهای اشغالگر آمریکایی به دنبال ورود به روستای «الدمخیه» در حومه قامشلی بود که نیروهای ارتش سوریه در ورودی روستای مسیر آنها را سد کردند و آنها را از منطقه بیرون راندند.

هشدار آمریکا به اتباع این کشور درباره سفر به شمال سوریه و عراق

وزارت خارجه آمریکا به اتباع این کشور درباره سفر به شمال سوریه و عراق به سبب آنچه دریافت گزارش‌های موثق درباره قصد ترکیه برای حمله نظامی طی روزهای آتی خواند به شدت هشدار داد.

کنسول آمریکا در اربیل در اقلیم کردستان عراق در هشدار امنیتی که در صفحه رسمی آن منتشر شد، آورده است: کنسول آمریکا در اربیل گزارش‌های موثقی از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه و شمال عراق طی روزهای آتی دریافت کرده است. آمریکا به اتباع خود درباره سفر به این مناطق هشدار می‌دهد.

انتهای پیام/