شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس

فراکسیون‌های مجلس ساماندهی می‌شوند/ایجاد کمیته‌ای برای بررسی ضرورت تشکیل فراکسیون‌ها

فراکسیون‌های مجلس ساماندهی می‌شوند/ایجاد کمیته‌ای برای بررسی ضرورت تشکیل فراکسیون‌ها

عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس از تصویب کلیات طرح دستورالعمل اجرایی تشکیل فراکسیون‌های مجلس در جلسه اخیر این کمسیون خبر داد.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از بررسی طرح دستورالعمل اجرایی تشکیل فراکسیون های مجلس شورای اسلامی  در جلسه اخیر کمسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس خبر داد.

وی افزود: در این جلسه کلیات طرح دستورالعمل اجرایی تشکیل فراکسیون‌های مجلس شورای اسلامی که پیش از این در کارگروه مباحث اداری و ساختار بررسی شده بود به رأی گذاشته و پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان به تصویب رسید.

عضو کمسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس ادامه داد: پس از تصویب کلیات طرح ساماندهی تشکیل فراکسیون‌ها، اعضا به جزئیات آن ورود کرده و چند ماده از آن را نیز تصویب کردند، اظهار کرد: بر اساس مصوبه اعضای کمیسیون هیأتی متشکل از نایب رئیس مجلس، یک نفر از هیأت رئیسه، روسای کمیسیون‌های اصل 90 و تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس و 4 نماینده با انتخاب در جلسه علنی، اساسنامه ارائه شده از سوی متقاضیان تاسیس فراکسیون را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

حجت الاسلام سلیمی تاکید کرد: این کارگروه در جلسات خود ضرورت و اهداف تشکیل هر فراکسیون را مورد ارزیابی قرار می دهد و در صورتی که با معیارهای تعیین شده نیاز و ضرورتی برای تشکیل آن بود فراکسیون ایجاد و در غیر این صورت تشکیل فراکسیون رد می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش از این بسیاری از فراکسیون‌ها پس از تشکیل فعالیتی نداشته و تشکیل جلسه نمی‌دادند، گفت: بر اساس این طرح اگر فراکسیونی هم پس از تشکیل فعال نباشد از این هیأت تذکر دریافت کرده و برخوردهای لازم در این باره صورت می‌گیرد.

عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس با بیان اینکه بررسی جزئیات طرح ساماندهی تشکیل فراکسیون‌ها در این کمیسیون ادامه دارد، گفت: با تصویب و اجرایی شدن این طرح احتمالا محدودیت‌هایی در ایجاد فراکسیون‌های تخصصی و عضویت هر نماینده در این فراکسیون‌ها ایجاد خواهد شد.

انتهای‌ پیام/