شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بازیکنان

کابلی: بازیکنان و مربیان تلاش خود را کردند/ از روندمان راضی نیستیم

کابلی: بازیکنان و مربیان تلاش خود را کردند/ از روندمان راضی نیستیم

رئیس کمیته والیبال ساحلی فدراسیون والیبال با اشاره به نتایج تیم‌های ملی ایران در دو رویداد بندرعباس، گفت: بازیکنان و مربیان تلاش خود را کردند، از روندمان راضی نیستم و باید بهتر شویم.  

به گزارش خبرگزاری برنا؛ بیست و دومین دوره مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی مردان آسیا که از روز دوشنبه 24 آبان در ورزشگاه سورو شهر بندرعباس آغاز شده است، عصر روز (جمعه 27 آبان) با معرفی تیم‌های اول و سوم به پایان رسید.

توفیق کابلی درباره برگزاری این مسابقات در شهر بندرعباس اظهار کرد: امسال رایزنی‌هایی به واسطه دکتر داورزنی که ارتباطات خوبی با مسوولان آسیایی و همچنین مسوولیتی در فدراسیون جهانی دارند، انجام شد و بخش مردان مسابقات قهرمانی مردان آسیا پس از 16 سال در کشورمان و بخش زنان در قطر برگزار شد.

وی افزود: بندرعباس میزبانی خوبی داشت و امکانات خوبی برای برگزاری مسابقه فراهم شد. این شهر برای اولین بار میزبانی این مسابقات را برعهده داشت و دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌هایی چون نفت ستاره و فولاد بندرعباس توانستند با حمایت‌های مالی و پشتیبانی سایر دستگاه‌ها به ویژه استانداری، اداره کل ورزش و جوانان و دکتر مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس میزبان خوبی برای این مسابقات باشند.

رئیس کمیته والیبال ساحلی با اشاره به حضور چهار تیم در تور آزاد ساحلی آسیا گفت: جوانان بندرعباس هم فرصت حضور در مسابقات را داشتند و با هماهنگی فدراسیون آسیا یک تیم جوان ایرانی به تور آزاد اضافه شد و ما با چهار تیم در این مسابقات حضور داشتیم.

وی در خصوص صعود نکردن سه تیم‌ ایرانی به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی مردان آسیا اظهار کرد: مشکل اصلی نداشتن زمین اختصاصی در اختیار فدراسیون بود. زمینی که داشتیم مدت‌ها تعطیل شده و به دلیل عدم استفاده، ماسه خوبی نداشت. این‌ موارد را در بدو ورود با پیگیری‌ها ترمیم کردیم اما ماسه باید از اردکان یزد حمل می‌شد و این کار زمان بر بود. بسیاری از فرصت‌ها را از دست دادیم و برای تمرین تیم‌ها ناچار به برگزاری اردو در شهرهای مختلف بودیم. این موضوع باعث شد همیشه امکان برگزاری تمرینات وجود نداشته باشد و حتی بازیکنانی که از مسابقات رده قهرمانی کشور انتخاب کردیم از دست دادیم چون تمرینات مستمر نداشتند و برخی به والیبال سالنی جذب شدند.

کابلی با بیان این‌که حدود دو ماه است که زمین اختصاصی والیبال ساحلی تجهیز شده است، تصریح کرد: امیدواریم با توجه به برنامه‌ریزی‌ای که انجام شده و بازیکنانی که از مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان انتخاب کرده‌ایم، مخصوصا رده‌های سنی زیر 19 و زیر 21 سال که بیش از 35 نفر هستند و قرار است در مقاطع مختلف به اردو دعوت شوند حدود 10 نفر پیدا کنیم که بتوانند در مسابقات آینده رده‌های سنی و آسیایی کمک کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه از روندمان راضی نیستیم اما بازیکنان و مربیان تلاش خود را کردند و باید بهتر شویم البته تیم‌های دیگر خیلی پیشرفت کرده بودند و با توجه به روند صعودی والیبال ساحلی تیم‌هایی که تمرینات بیشتر و حضور بیشتری در تورنمنت‌های جهانی داشته‌اند موفق‌تر ظاهر شده‌اند. متاسفانه تیم‌های ایران به صورت مستمر نمی‌توانند در تورنمنت‌های بین‌المللی حضور داشته باشند و این موضوع باعث کاهش تجربه‌شان نسبت به تیم‌هایی چون قطر (شریف یونس و احمد تیجان) می‌شود.

کابلی با اشاره به این‌که حضور نیافتن بازیکنان ساحلی در تورنمنت‌ها باعث کاهش درآمد آن‌ها می‌شود، افزود: بیشترین درآمد در والیبال ساحلی با حضور در مسابقات و کسب جوایز حاصل می‌شود. البته دو دوره است که مسابقات لیگ ساحلی برگزار می‌شود اما با افزایش تیم‌ها و حضور تیم‌های قدرتمندی چون پیکان، سایپا و … در لیگ برتر ساحلی مسلما بازیکنان قراردادهای خوبی خواهند داشت و مسابقات خوبی برگزار خواهد شد که ماندگاری بیشتر بازیکنان در والیبال ساحلی را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: لیگ والیبال ساحلی هیچ گاه شبیه به والیبال سالنی نخواهد شد چون 33 سال اختلاف سابقه برگزاری دارند، اما کاملا مشخص است که روند لیگ برتر ساحلی رو به پیشرفت است و امیدوارم باشگاه‌های بزرگ وارد عرصه سرمایه گذاری در این حوزه شوند که هزینه های به مراتب کمتری از سالنی دارد. ساحلی یک رشته المپیکی است و تورنمنت‌های آزاد بسیاری برای آن برگزار می‌شود. درآمد والیبال ساحلی در این دو سال برابر باشگاه‌های دسته یک والیبال سالنی است.

انتهای پیام/