شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#واکسن آنفلوانزا#جدید

محققان کانادایی توصیه می کنند؛

واکسن آنفلوانزا برای مبتلایان به نارسایی قلبی نجات بخش است

واکسن آنفلوانزا برای مبتلایان به نارسایی قلبی نجات بخش است

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد افرادی که با نارسایی قلبی دست و پنجه نرم می‌کنند لازم است واکسن آنفلوانزا تزریق کنند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، به گفته محققان، این واکسن‌ها نه تنها به پیشگیری از آنفلوانزا در این گروه پرخطر کمک می‌کند، بلکه می‌تواند عفونت‌های ذات الریه و عوارض قلبی را نیز کاهش دهد.

دکتر «مارک لوب»، محقق ارشد از دانشگاه مک مستر کانادا، می‌گوید: «اگر نارسایی قلبی دارید، باید واکسن آنفلوانزا دریافت کنید زیرا می‌تواند جان شما را نجات دهد. ما دریافتیم واکسن آنفلوانزا می‌تواند مردم را از مرگ قلبی عروقی نجات دهد.»

در این مطالعه، محققان بیش از ۵۰۰۰ بیمار مبتلا به نارسایی قلبی را در ۱۰ کشور در سراسر آفریقا، آسیا و خاورمیانه ردیابی کردند. تعداد کمی از مردم در این مناطق به طور منظم واکسن آنفلوانزا دریافت می‌کنند.

بیماران سالانه بین ژوئن ۲۰۱۵ تا نوامبر ۲۰۲۱ واکسن آنفلوانزا یا دارونما دریافت کرده بودند.

طبق این مطالعه، طی یک سال، واکسن‌های آنفلوانزا، پنومونی (ذات الریه) را تا ۴۰ درصد و بستری شدن در بیمارستان در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی را تا ۱۵ درصد کاهش دادند. در فصل پاییز و زمستان، مرگ و میر تا ۲۰ درصد کاهش یافت.

این مطالعه اولین کارآزمایی بالینی اثربخشی واکسن آنفلوانزا در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی است.

به گفته محققان، واکسن آنفلوانزا باید بخشی از روش استاندارد در افراد مبتلا به نارسایی قلبی باشد. اجتناب از بروز یک ششم مرگ و میرهای ناشی از بیماری قلبی و جلوگیری از بستری شدن در بیمارستان، آن را بسیار مقرون به صرفه می‌کند و می‌تواند یک تاثیر مهم بر سلامت عمومی و بالینی باشد.