شهرخبر

مدارا دیگر کافی است | شرایط شدید شود و پلیس نتواند اوضاع را کنترل کند سپاه ورود می‌کند | زن، زندگی، آزادی را برای تغییر نظام سرمی‌دهند

حجت الاسلام و المسلمین کریمی‌تبار گفت: من از بزرگان، مصلحان، اساتید و فرهنگیان و کسانی که می‌توانند تاثیرگذار باشند برای آگاه کردن جوانان فریب خورده ورود کنند شعار زن، زندگی آزادی برای تغییر نظام است.

الله‌نور کریمی‌تبار

به گزارش همشهری آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین الله‌نور کریمی‌تبار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ایلام اظهار کرد: مشکلاتی در جامعه وجود دارد که قابل جمع شدن است، برخی‌ها یک مقداری وسوسه می‌شوند که آینده چه می شود، باید گفت که زمانی که بیش از ۸ درصد سوریه سقوط کرده بود و جنگ به کنار کاخ ریاست جمهوری رئیس جمهور سوریه رسید، یک سردار دلاور ما سردار همدانی برای نجات مردم سوریه ماموریت پیدا کرد که در آنجا حضور پیدا کند و به رغم ناباوری خود آنها، معجره ای شکل گرفت و ما از این سردارها خیلی داریم و البته شرایط ما هم شرایط آنروز سوریه نیست.

وی گفت: آن روز دنیای کفر علیه مردم سوریه بسیج شدند، برخی از مردم سوریه، فریب شعارهای جذاب دشمنان را خوردند، اما مردم ما مردم صبوری هستند و پای مشکلات ایستاده اند، این فراز از تاریخ انقلاب اسلامی هم خواهد گذشت و خیلی فصل سنگینی نیست، در طول ۴۳ سال گذشته حوادثی را پشت سر گذاشته ایم که به مراتب سخت تر از این بود، توان ما حداقلی بود الان که به لطف خدا وضعیت عالی داریم، منتها نقطه آغاز بدبختی انسان ها آنجایی است که به هر دلیلی از خدا فاصله می گیرند و در این صورت در خسران قرار خواهد گرفت و سرنوشت شومی در در انتظار اوست.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام ادامه داد: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون از این فراز و نشیب‌ها زیاد داشته‌ایم، امروز جنگ اسلام و کفر است، البته خداوند کمک کار ماست و اگر به وظیفه الهی خود توجه کنیم به طور قطع در کوتاه ترین زمان مشکل حل خواهد شد.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: همه ما می‌دانیم که در عراق، سوریه و افغانستان چه گذشت و دشمن همین طراحی را برای جمهوری اسلامی دارد و نباید اجازه دهیم آسیبی به کشور ما و به دین ما برسد چرا که یکی از کارهای لازم در نظام اسلامی اجرای راهبرد دفاعی اسلام است که سیستم دفاعی اسلام در برابر دشمن راهبرد بازدارندگی است و امام علی(ع) در توصیه‌های خود بر این مهم تاکید دارند.

کریمی‌تبار ادامه داد: آنچنان اقتدار نظام اسلامی باید بالا باشد که دشمنانی که در انتظار تهاجم هستند وقتی این قدرت را ببیبند تصور حمله از آنها گرفته شود و اقدام خوب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام شایسته ای بود، وقتی گروهک های تروریستی مزدبگیر دشمن در خانه امن خود هستند و بچه های فریب خورده را داخل کشور می فرستند و رابطه آنها را با استکبار جهانی برقرار می کنند و پول می دهند و امنیت جامعه را برهم بزنند و بهترین کار بازدارندگی این است که از آن نقطه‌ای که این توطئه‌ها می‌شود، مورد غرش موشک‌های جهوری اسلامی قرار بگیرند و این بازدارندگی تا خلع سلاح اینها و تحویل آنها به جهوری اسلامی باید ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به قدرت بازدارندگی بسیج و نقشی که در همه عرصه‌ها دارد، تصریح کرد: در هر جایی که دولت توانش نرسد، بسیج در همه عرصه‌ها چه امنیتی، اقتصادی و کمک‌های مومنانه جهاد علمی حضور پیدا می‌کند، نعمتی که امام راحل برای نگهبانی از انقلاب اسلامی طراحی کرد و هسته‌های مقاومت بسیج در سراسر دنیا شکل می‌گیرد و باید بتوانیم آن آورده‌ای که بسیج برای مردم و جهان داشته است به نمایش گذاشته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام گفت: قدرت بازدارندگی این است که هنگامی که دشمنان دارند مساجد ما را آتش می کشند، دانشمندان جوان ما، موشک فراصوت هایپرسونیک تولید می‌کنند که در دنیا بی نظیر است و افسانه گنبد آهنین را بر هم ریخته و قدرت دفاعی در برابر آن ندارند و هزینه‌های میلیارد دلاری که داشتند با این اقدام به هم ریخت و نه تنها برای رژیم اشغالگر و ناوبرهای جنگی آمریکا که از دریای مدیترانه تا اقیانوس هند جولان می‌دادند و الان در برابر موشک فراصوت جمهوری اسلامی خود را در معرض نابودی می‌بییند.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: در برابر این پیشرفت علمی فناوری دفاعی جمهوری اسلامی دست و پا می زنند و این رجز خوانی که دارند نهایت ضعف آنها است، جون می دانند اگر جمهوری اسلامی از این قله صعود کرد در جایی قرار می‌گیرد که فراتر از قدرت شیطانی آنهاست و جز تسلیم شدن و همراهی چاره‌ای ندارند و در این جنگ ترکیبی و روایت‌ها، نامردانه دروغ‌سازی می‌کنند و عزیزانی که در فضای مجازی از طریق مطالبی که نشر می‌دهند، اطلاعات به دست می‌آورند باید مراقب باشند.

کریمی‌تبار ادامه داد: در حادثه تررویستی شاهچراغ که یک ترویستی داعشی که خارج کشور ماموریت داشت که اینها به جنگ سربازان گمنام امام زمان(عج) دستیگر شدند و ۳۵ نفر شهید و مجروح داشتیم و لحظه دستگیری این تروریست، تصویر آن را در رسانه های خارجی پخش کردند که جمهوری اسلامی با خشونت رفتار می‌کند، یکی از سلبریتی‌های نامرد که به آن طرف مرز فرار کرده، نوشت چرا جوانان مردم را می‌زنند، حالا آن قاتل خارجی جوان ایرانی شد.

وی با بیان اینکه دشمنان آنچنان مطالب باطل را خبرسازی می‌کنند که از فرد قدرت تشخیص حق از باطل گرفته می‌شود و در نهایت در جنگ روایت‌ها تسلیم رهنمودهای آنها می‌شود و آنچنان تبلیغ کردند که مسلمانان امام حسین (ع) را با آن شرایط به شهادت رساندند که مایه شرم تاریخ است و همین کاری است که داعشی‌ها در کشور انجام داده‌اند و پلیسی که مدافع امنیت است و حاضر است جان خود را از دست بدهد اما آسیبی به هموطن خود نرساند را وحشیانه به شهادت می‌رسانند و انسانیت را زیرپا گذاشته اند و بعد اینها می‌خواهند آزادی بخش کشور ما باشند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه وقتی دشمن شعارش زن، زندگی آزادی است، چه تصوری از مردم ما دارند که این شعار را برای تغییر نظام ما سر می دهند، تصریح کرد: این شعار کومله که حزب کمونیستی بوده، است که نه خدا را قبول دارند و نه قیامت و نه قرآن را و از سال ۵۷ که با جمهوری اسلامی کرده و سرنوشت آنها این است که به دریوزگی افتاده اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: این شعار توهین به مردم ایران است و عملکرد جمهوری اسلامی را بررسی کنید، فرهنگ قرآن و اسلامی را در مورد زن، زندگی و آزادی را بررسی کنید که اصلا با عملکرد وحشیانه شما قابل بررسی نیست و کرامت زن که می خواهند در اختیار بگیرند و بی بندو باری را آزادی می‌دانند، به خطر انداختن امنیت دیگران را آزادی می پیندارند و به دنبال آزادی جنسی زن هستند و به دنبال کرامت انسانی نیستند.

کریمی‌تبار با تاکید بر اینکه وقتی این شعار می‌دهند آیا در کشور خودشان، انتخابات برگزار شده است، تا دیروز در کشور خود اجازه رانندگی به زن نمی‌دادند، در این جنگ ترکیبی هویت دینی و اسلامی ما را هدف قرار داده اند، حمله به مساجد و با مظاهر دینی مقابله کردن و هویت ملی ما را مورد هجوم قرار دادند و پرچم جمهوری اسلامی را آتش زده‌اند، توهین به سرود جمهوری اسلامی کرده اند، هویت شخصی جوانان را هدف قرار داده اند تا ابزاری در اختیار دشمن باشند و معلوم است که چه اهدافی دشمن دارد.

وی با بیان اینکه ۴۷ سرویس اطلاعاتی دنیا میز ایران دارند، یعنی اخبار کشور ما را رصد می‌کنند و دنبال این هستند که چگونه ضربه بزنند و خیلی از اینها علنا وارد شده اند و پول می‌دهند و یک جنگ ترکیبی به راه انداخته‌اند، بدبخت‌هایی که پلیس را می‌کشند و برای این تصویرهایی که می‌فرستند پول می‌گیرند، انسان درست است که نیاز پول دارد اما هموطن خود را بکشی به خاطر اینکه پول به دست بیاوری، مقداری غیرت لازم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام ادامه داد: دشمنان تمام عِده و عُده خود را برای مقابله با جمهوری اسلامی بسیج کرده‌اند اما باید به وصیت حاج قاسم سلیمانی توجه داشته باشیم که "بدانید که جمهوری اسلامی حرم است و اگر این حرم ماند، دیگر حرم‌ها می‌ماند و اگر دشمن این حرم را از بین برد دیگر حرمی باقی نمی‌ماند و برای نجات اسلامی خیمه ولایت را رها نکنید.

کریمی‌تبار گفت: وقتی در استان ایلام این مزدبگیران قرآن را از مسجد بیرون آوردند تا در کف خیابان آتش بزنند، مسئولان باید جوابگو باشند، صبر انقلابی مردم حدی دارد و شما مسئول هستید، ورود کنید و جمع کنید، آتش زدن قرآن و مسجد در شهرهای ایلام، ایلام شیعه نشین توسط ضد انقلاب! کار شما چه هست؟ مردم آماده هستند و با جان و مال خود از اسلام و جمهوری اسلامی دفاع می کنند.

وی افزود: وقتی که کاسب ما تهدید شود که مغازه را تعطیل کنید و گرنه آتش می زنیم و مجبور باشد برای حفط اموال خود، مغازه را تعطیل کند، اینجا باید اقتدار نظام نمایش داده شود و چهارتا اراذل و اوباش نیایند چنین جسارتی داشته باشند، اگر مردم همین جور ورود پیدا کنند بی نظمی به وجود می آید باید مسولان امر تدبیر کنند و پایگاه های مقاومت بسیج و از توان آنها استفاده شود و نیروهای داوطلب برای ایجاد امنیت استفاده شود و من از بزرگان مصلحین، اساتید و فرهنگیان و کسانی که می توانند تاثیرگدار باشند برای آگاه کردن این جوانانی که فریب خورده اند وارد شوند که لازم نشود سپاه ورود پیدا کند.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: فراجا مسئول تامین امنیت در کف خیابان است و اگر مقداری شرایط شدید شود و پلیس نتواند اوضاع را کنترل کند آن موقع سپاه برای تامین امنیت ورود پیدا می کند و هنوز به آن شرایط نرسیده است که سپاه ورود پیدا کند و فرماندهی عملیات به عهده سپاه باشد.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: آنجایی که کاسب ما امنیت نداشته باشد به خاطر کسانی وقتی که کاسب ما تهدید شود که مغازه را تعطیل کنید و گرنه آتش می زنیم و مجبور باشد برای حفط اموال خود، مغازه را تعطیل کند، اینجا باید اقتدار نظام نمایش داده شود و چهارتا اراذل و اوباش نیایند چنین جسارتی داشته باشند، اگر مردم همین جور ورود پیدا کنند بی‌نظمی به وجود می آید باید مسولان امر تدبیر کنند.

کریمی‌تبار تاکید کرد: از توان پایگاه‌های مقاومت بسیج و از توان آنها استفاده شود و نیروهای داوطلب برای ایجاد امنیت استفاده شود و من از بزرگان مصلحین، اساتید و فرهنگیان و کسانی که می توانند تاثیرگدار باشند برای آگاه کردن این جوانانی که فریب خورده اند وارد شوند که لازم نشود سپاه ورود پیدا کند.

وی تصریح کرد: این صبر انقلابی حدی دارند و جوانان فریب خورده باید خود را از اغتشاشگران جدا کنند، تورم، گرانی و بیکاری مشکلاتی داریم ولی اینهایی که امنیت را نشانه گرفته اند طرح دشمن است، بزرگان ورد پیدا کنید و در محلات و خانواده ها و نیروهای حزب‌الهی پیگیر باشند و امنیت را برقرار کنند و این فریب خوردگان به عدالت سپرده شوند، حدود ۲ ماه است که مدارا می شود، مدارا دیگر کافی است.