شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فضای مجازی#جمعه#یزد#انقلابی

خطیب جمعه یزد: کودکان، گوش به فرمان سلبریتی های فضای مجازی هستند/امنیتی‌ها، سریع‌تر، بساط این اوباش را برچینند / باید بسیج ۲۰ میلیونی را تشکیل دهیم/

خطیب جمعه یزد: کودکان، گوش به فرمان سلبریتی های فضای مجازی هستند/امنیتی‌ها، سریع‌تر، بساط این اوباش را برچینند / باید بسیج ۲۰ میلیونی را تشکیل دهیم/

ایسنا نوشت:آیت الله ناصری تصریح کرد: عده ای اوباش با تهدید تو خالی در بازار به راه افتادند و کسبه یزد را ناچار به تعطیلی کردند اما کسبه یزد که عمدتا مومن و انقلابی هستند، بدانند که این تهدیدها تو خالی است بنابراین کنار هم باشید و دشمن را از اهدافش مأیوس کنید و هراس نداشته باشید زیرا اینها طبل تو خالی هستند.

آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد با توصیه به نمازگزاران به تقوا و پرهیز از گناه اظهار داشت: ما در محضر خدا هستیم و خداوند ناظر و حاضر است و هیچ چیز در هیچ کجا بر خدا پوشیده نیست و خداوند بصیر و بیناست و همه چیز برای خدا روشن است.

وی با بیان اینکه هیچ برگی از درختی نمی افتد مگر اینکه خدا از آن آگاه است، افزود: فکر و اندیشه و نیت و خواسته های ما بر او آشکار است و به همین دلیل است که در روایات آمده که خدا بر داشته های شما نمی نگرد بلکه به نیت شما می نگرد.

آیت الله ناصری با تاکید بر اینکه باید مراقب باشیم که از مسیر خدا خارج نشویم و خدا را در هیچ نقطه ای از زندگی فراموش نکنیم، عنوان کرد: خدا از همه چیز آگاه است و نمی توان از او هیچ چیز را مخفی کرد بنابراین باید کاری را انجام دهیم که مورد رضایت خداوند متعال باشد.

خطیب جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه قرآن به موضوع ایمان به خدا اشاره دارد و بر شناخت خدا تاکید دارد، افزود: اگر حقیقت ذات خداوند متعال را نمی توانیم درک کنیم اما از آثار و آفرینش های خدا می توانیم عظمت او را درک کنیم.

وی با بیان اینکه ذات و فطرت ما خدایی است و از خدا جدا نیستیم و سرشت و ذرات وجودی ما به یاد خداست، گفت: تمام اشیاء عالم در تسبیح خداوند هستند و هر کدام به زبان خود، ذکر خدا را می گویند.

آیت الله ناصری ادامه داد: برخی علما که سیر و سلوک الهی دارند، تسبیحات تسبیح کنندگان را می شوند بنابراین همه موجودات خدایی هستند اما برخی انسانها گرچه اشرف مخلوقات هستند، در طول عمر خود یادی از خدا نمی کنند و مدام در حال اعمال و رفتار شیطانی هستند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه اصل اساس در حرکت ما ایمان است، افزود: ایمان به انسان هویت و شخصیت می بخشد زیرا زمانی که انسان، خدا را در اوج احساس می کند و به یاری خدا ایمان دارد، دیگر به سراغ اجانب و غیرخدا نمی رود که این مهم در زندگی اجتماعی و سیاسی مصداق دارد.

وی با بیان اینکه ایمان باید از دوران کودکی در افراد ایجاد شود، عنوان کرد: اگر والدین در منزل و معلمان در مدارس، تدین و تعهد را در کودکان بارور نکنند، نتیجه آن این می شود که با سلاح در خیابان به جان مردم می افتد زیرا الگوی آنها خوانندگان و بازیگران و سلبریتی های فضای مجازی و گوش به فرمان آنها هستند.

آیت الله ناصری تصریح کرد: اگر کودکان این سرزمین هویت خدایی پیدا نکردند، شرق و غرب و استکبار به او هویت می دهند و نتیجه چیزی می شود که امروز در خیابان ها می بینیم.

وی با اشاره روایتی که می گوید خدا آرامش را در قلوب مومنان قرار داده است، افزود: این آرامش همان ایمان است و اگر آرامش و تقوا و روح خدایی می خواهیم، باید ایمان را در خود بارور کنیم اما متاسفانه به این مهم در خانواده ها و مدارس کم توجهی شده است.

آیت الله ناصری تصریح کرد: فرد بی ایمان، جیره خوار و گوش به فرمان اجانب می شود و به خواست آنها دست به اقداماتی می زند که شایسته انسان و انسانیت نیست.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه هر چه می خواهیم باید از خدا بخواهیم، عنوان کرد: هرچه از غیر خدا بخواهیم، نتیجه آن خواری و ذلت و رسوایی است هماهنگونه که برخی ها راه پیشرفت را در ارتباط با آمریکا می داند در حالی که آمریکا به جز خواری و عقب ماندگی چیزی برای ایران و ایرانی نمی خواهد.

وی اظهار داشت: آمریکا هرگز خیرخواه و دلسوز ملت های مستقل به ویژه ملت های مسلمان نبوده و همواره به دنبال تحقیر ملت ایران بوده است.

آیت الله ناصری افزود: آمریکا در زمان پهلوی نیز هرگز مشکلی از ایران حل نکرده بلکه ایران را چپاول کرد و اکنون نیز از عربستان به همین شکل در حال اخاذی و چپاول است بنابراین اکنون دیگر باید آمریکای خبیث را شناخته باشیم و بدانیم که به جز آدمکشی و چپاول، انگیزه ای برای نزدیک شدن به ملت ها به ویژه ملت های مسلمان ندارد.

وی بیان کرد: امروز آمریکا به منطق خود در کشورهای مختلف عمل کرده و نمونه این رفتارها را می توانیم در ویتنام، افغانستان، یمن، عربستان و ... ببینیم.

خطیب جمعه یزد با اشاره به روایتی که می گوید: حاجات کوچک را از خدا بخواهید هرچند کوچک باشد، افزود: خدا قادر متعال است و از کوچکترین نیازها تا بزرگترین آنها را از خداوند متعال بخواهید.

وی تاکید کرد: امروز زمانی است که باید استغفار کنیم، زیرا در مقابل خون شهدا کوتاهی کرده ایم، مساجد و مدارس را رها کرده ایم، فضای مجازی را افسارگسیخته در اختیار قشرهای مختلف قرار دادیم و نتیجه آن وقایعی است که امروز شاهد آن هستیم.

آیت الله ناصری تصریح کرد: هرچه ما غفلت کرده ایم، دشمنان ما کار کردند و خلأها اینگونه پر شد و دشمن ابتدا با فرهنگ سازی در مورد فرزند کم و سپس با وارد کردن فرهنگ هایی مثل نگهداری از سگ، زندگی مجردی، دین زدایی و .... به تدریج اهداف شوم خود را در میان جوانان و خانواده های ما عملیاتی کرد.

وی ادامه داد: وقتی ناشکری نعمت های خدا را انجام دادیم، خدا دشمن را بر ما مسلط می کند بنابراین تلاش کنید فرهنگ و سبک زندگی اسلامی را در زندگی خود وارد کنید.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته بسیج با اشاره به سخنانی از امام خمینی(ره) اظهار داشت: امام فرمودند که دست یکایک شما پیشگامان رهایی را می بوسم و می دانم که اگر مسئولان نظام اسلامی از شما غافل شوند، به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت و بار دیگر تاکید می کنم که غفلت از تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی سقوط در دام ابرقدرت جهانی را به دنبال خواهد داشت و امروز یکی از ضروری ترین تشکل ها، تشکل های بسیج دانشجویی است و طلاب و دانشجویان باید با تمام توان در مراکز خود از انقلاب اسلامی دفاع کنند.

وی ادامه داد: سخنان امام در مورد بسیج بسیار تامل برانگیز است و امروز می بینیم که نجات دهنده سوریه، لبنان و عراق، بسیج بود که سردار سلیمانی با تشکیل بسیج در این نقاط، آنها را از جنگ نجات داد.

آیت الله ناصری با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب در مورد بسیج نیز بیان کرد: بسیج مردمی باید تقویت شود و باید به فرموده امام و رهبری باید بسیج ۲۰ میلیونی را تشکیل دهیم.

وی با اشاره به خدمات گسترده بسیج در حوزه های مختلف عنوان کرد: باید این خدمات را ارج بگذاریم و قدردان خدمات بسیجیان باشیم.

امام جمعه یزد در مورد تعطیلی برخی مغازه ها و واحدهای صنفی تصریح کرد: عده ای اوباش با تهدید تو خالی در بازار به راه افتادند و کسبه یزد را ناچار به تعطیلی کردند اما کسبه یزد که عمدتا مومن و انقلابی هستند، بدانند که این تهدیدها تو خالی است بنابراین کنار هم باشید و دشمن را از اهدافش مأیوس کنید و هراس نداشته باشید زیرا اینها طبل تو خالی هستند.

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی نیز باید امنیت کسبه و بازاریان را تامین کنند و هر چه سریعتر بساط این اوباش را برچینند.

آیت الله ناصری از بازاریانی که خلاف نقشه های دشمن عمل کردند، قدردانی کرد و گفت: کسبه یزد همواره همراه انقلاب و نظام بوده اند و در همه صحنه ها نیز حضور داشته اند.

21217