شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کارگران#آیفون#اپل#چین#کووید

فرار کارگران از کارخانه تولید آیفون در چین/ اپل بر سر دوراهی

فرار کارگران از کارخانه تولید آیفون در چین/ اپل بر سر دوراهی

فراری‌های کارخانه فاکسکان به قرنطینه اجباری می‌روند

حداقل ۶ شهرستان و شهر در هِنان از ساکنانی که کارخانه فاکسکان را ترک کرده‌اند، خواسته‌اند پیش از رفتن به خانه، با مقامات محلی تماس بگیرند. این کارگران به چند روز قرنطینه اجباری فرستاده خواهند شد.

چرا کارگران از کارخانه ژنگژو فرار می‌کنند؟

تنش‌ها در کارخانه ژنگژو، منعکس‌کننده هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی سیاست کووید صفر شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهوری چین است. این سیستم تست انبوه و قرنطینه‌های اجباری، باعث نارضایتی فزاینده مردم شده است. همچنین ریسک احتمالی که رویکرد چین در اعمال قرنطینه، محدودیتهای کسب و کار و تست انبوه برای مقابله با گسترش بیماری، برای زنجیره تامین جهانی و محصولات دارد را نشان می‌دهد.

در مقطعی، تنها کارگرانی که در خط تولید بودند، غذا دریافت می‌کردند و به کسانی که بیمار بودند یا قادر به ترک خوابگاه‌های این شرکت نبودند، مواد غذایی ساده‌ای مانند نان و نودل داده می‌شد.

درخواست دولت چین برای شروع به کار پرسنل بازنشسته ارتش

منابعی آگاه ادعا می‌کنند پس از فرار ده‌ها هزار نفر از کارگران کارخانه‌ی مونتاژ محصولات اپل در شهر ژنگژو، دولت چین از پرسنل بازنشسته ارتش درخواست کرده که شروع‌به کار در این کارخانه کنند.

خبرگزاری iMore در گزارشی به نقل از SCMP می‌نویسد، مقامات شهر چانگی در چین از پرسنل بازنشسته ارتش این کشور درخواست کرده‌اند که در بزرگ‌ترین کارخانه مونتاژ آیفون مشغول به کار شوند. این کارخانه که در ژنگژو فعالیت می‌کند با کاهش حجم تولید مواجه شده و مدیران آن در تلاشند تولید را به سطح عادی برگردانند.

منابعی آگاه می‌گویند دولت چین نامه‌ای سرگشاده برای پرسنل بازنشسته ارتش ارسال کرده است تا آنها را به «پاسخ دادن به دعوت دولت» ترغیب کند. دولت چین از ارتشی‌های بازنشسته خواسته است «در ازسرگیری تولید در کارخانه‌ی فاکسکان نقش داشته باشند.»

اپل کارخانه تولید آیفون را از چین به هند منتقل می‌کند؟

خبرگزاری SCMP می‌نویسد نامه سرگشاده خطاب به ارتشی‌های بازنشسته چین، بدون ارائه توضیح از پلتفرم وی‌چت حذف شده است. منابع آگاه می‌گویند پخش شدن گزارش‌های مبنی‌بر اختلال در خط تولید کارخانه ژنگژو، به اپل انگیزه بیشتری می‌دهد تا با سرعت بالاتر از قبل خط تولید محصولاتش را از خاک چین خارج کند. روز گذشته در گزارشی غیررسمی گفته شد که اپل می‌خواهد کارخانه بزرگ دیگری در هند احداث کند.

فاکسکان در کارخانه عظیم ژنگژو ۳۰۰٬۰۰۰ نیروی کار دارد و بیشتر محصولات مهم اپل از جمله آیفون‌های نسل جدید در این کارخانه مونتاژ می‌شوند.
اپل مدتی پیش گفته بود که کارخانه ژنگژو با ظرفیت بسیار کمتر از حالت عادی مشغول فعالیت است و کاهش فعالیت این کارخانه حجم تولید آیفون‌های پرو نسل جدید را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

منبع: زومیت / ایسنا