شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قم#جمعه#نماز جمعه#حوزه

خطیب نماز جمعه قم: همه باید بدانیم، میان یک کارزار حساس و پیچیده قرار گرفتیم / اگر درست عمل نکنیم خسارات عظیم به بار می‌آید

خطیب نماز جمعه قم: همه باید بدانیم، میان یک کارزار حساس و پیچیده قرار گرفتیم / اگر درست عمل نکنیم خسارات عظیم به بار می‌آید

ایسنا نوشت: مدیر حوزه های علمیه کشور در خطبه این هفته قم شهدای امنیت را یکی از مظلوم ترین شهدای انقلاب و اسلام عنوان کرد.

آیت الله اعرافی امروز ۲۷ آبان ماه در خطبه های نماز جمعه قم که در مصلی قدس قم برگزار شد، با ذکر این مطلب که امروزه در شرایط کم نظیری در تاریخ انقلاب به سرمی بریم. مفهوم جنگ ترکیبی یک حقیقت بلندی را بیان می کند. امروز وقتی است که جوانان و جامعه و ملت ما با چشم های تیزبین خود همه جوانب این جریان اخیری که از دشمن تغذیه می شوند را مشاهده می کنند.

وی گفت: همه ما باید بدانیم که در میان یک کارزار و میدان حساس و پیچیده قرار گرفتیم. امروز موقعیت ما کاملا ویژه است که اگر هوشمندی لازم نباشد مشروطه و نهضت نفت تکرار می شود و دشمنان ما نیز تمام عظمت این ملت را تاراج می کنند.

ده ویژگی جنگ ترکیبی اخیر

وی با اشاره به محورهای جنگ ترکیبی بیان کرد: دشمنان در این راستا به یک پارچه اقدامات دست زده اند؛ استمرار تحریم و عهدشکنی تکراری آمریکا در برجام، ایجاد و فعال سازی های گسترده گسل های فرهنگی و قومی و منظقه ای و مذهبی که یک نقشه شیطانی است، فعال سازی کانون های قدرت های وابسته به استکبار پیرامون کشور ما از جمله سعودی منفور برای اهانت و حمله به ارزش ها و امنیت کشور، ادعاهای دروغ و مفتضح از جمله تجزیه طلبانه و...، فعال سازی مجدد برخی از مجامع بین المللی که باید مدافع حق باشند و امروز بر علیه ما با تحریک آمریکا و اسراییل فعال شده اند، فعال سازی و حمایت از لشکر شکست خورده منافقین و دشمنان دیرین ملت ایران برای ترور و...، تحریف تاریخ به شکل زشت و غیر قابل باور و افسانه سازی و تطهیر رژیم پهلوی و آمریکا و نفی دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی از جمله این اقدامات ترکیبی است.

وی گفت: از دیگر اقدامات دشمن در این حوادث، می توان به تخریب مبانی اخلاقی و اجتماعی و دینی و خانوادگی این ملت اشاره کرد که با عنصر فضای مجازی ورسانه ای در حال انجام است. همچنین در این راستا شاهد جنگ گسترده رسانه ای علیه ملت ایران هستیم. مورد دهم همان چیزی است که چند سال پیش توسط بن سلمان و حسودان این ملت مطرح شد. این عنصر همان ایجاد آشوب و انجام حرکات تروریستی است. آنها سعی می کنند از یک سری اعتراضات و مشکلات مردم بهره بگیرند. ولی این مساله اولی بود که پایان آن بسیار زشت است.

وی افزود: متاسفانه امروز بسیجیان و بازاریان و مردم عادی ما به شهادت می رسند. برخی اصلا در این مسیر هم حضور ندارند ولی به شکل کور مورد حمله قرار می گیرند. اگر امروز رهبری معظم انقلاب از جنگ ترکیبی سخن می گویند، به همین مساله اشاره دارند. دشمنان از قبل هم گفته اند که به دنبال آن هستند که ایران را به سان عراق و سوریه در بیاورند.

وی گفت: دشمنان به دنبال این هدف هستند که بگویند که الگوی ایران و اسلام موفق نیست. هدف آن است که ملت ایران و اقتدار این کشور سرکوب شود و سرزمین ما تجزیه شود.

هوشیاری، وظیفه همه آحاد امت

وی در ادامه در بیان راهکار برون رفت از این حوادث عنوان کرد: وظیفه ما، هوشیاری، بصیرت، آگاهی و در نیامیختن مطالبه و اعتراض و حرف و نقد با حرکات اغتشاشی و حرکاتی است که از سوی دشمن هدایت می شود. ملت ما باید بیدار باشد، ملت ما باید در صحنه حاضر باشد و ازین تاریخ باید خود در مقابل همه مهاجمان اقتدار و امنیت کشورش بایستد.

آیت الله اعرافی خطاب به آحاد مردم ایران گفت: امروزدر وسط کارزاری هستیم که اگر درست عمل نکنیم خسارات عظیم به بار می آید که سودی نخواهد داشت.

وی افزود: این حرکات برای آن است که امید را از مسئولان بگیرند و کارها روی زمین بماند. مطالبات مردم باید همیشه مورد عنایت باشد. دولت و مسئولان در حال فعالیت هستند. مسئولان باید در میانه میدان فداکاری و خدمت باشند.

وی گفت: در این میان جهاد تبیین وظیفه همه خطبا، حوزه، دستگاه های تبلیغی و فرهنگی، رسانه ها، دستگاه های آموزش و پرورش و دانشگاه است. این جهاد باید در این موقع مضاعف باشد.

وی با ذکر این مطلب که باید به مطالبات مردم توجه کرد، یادآورشد: باید مشکلات را شناخت ولی باید در مقابل تروریست و حمله و کشتار و کشته سازی باید دستگاه های امنیتی و دستگاه قضای ما با قاطعیت هرچه بیشتر اقدام کند.

وی گفت: امروز روحانیت مظلوم ما و مدارس ما مورد هجوم گروه های تروریستی قرار دارند. تاریخ هزارساله روحانیت یعنی حفاظت از ارزشهای الهی و رکن رکین علم و اندیشه برای امت اسلام، روحانیت یعنی نگاه‎بان هویت و استقلال ایران در برهه‎های حساس و سنگین. روحانیت برآمده از مردم و خادم مردم و پایبند به عهد و میثاق الهی در خدمت به خداو خلق خداست. طلاب ما براین عهد و میثاق الهی استوار هستند. روحانیت بیش از هزار سال خادم مردم بوده اند. عبای ما فرش پیش پای مردم است و امامه ما نماد اندیشه ورزی و عقلانیت و مبارزه برای خدا است. البته در این میان وظیفه تبیین و ترویج و تلاش مضاعف داریم ولی دشمنان بدانند که پیوند ما با مردم آسمانی است و هرگز گسستنی نخواهد بود.

وی افزود: روحانیت بر چوبه دار رفته است و سختی ها را به جان خریده است ولی در خدمت به مردم و دیانت و ارزش های الهی کوتاه نیامده ایم و این ملت بزرگ همبستگی و وحدت خود را دربرابر این حرکات کور طی خواهد کرد و مسیر رشد و پیشرفت را طی خواهد کرد.

مدیر حوزه های علمیه کشور، با اشاره به راهپیمایی گسترده مردم در سیزدهم آبان ماه گفت: باید در مقابل این نسل جوان و مردم شریفی که علی رقم این جنگ ترکیبی پیچیده و در دوران سختی ها این چنین حماسه آفرینی کردند، تواضع و ادب نمود.

وی با تقدیر از برگزارکنندگان کنگره شهدای استان قم، افزود: مقام معظم رهبری با پیام زیبا و جامع خویش مردم قم را مورد تفقد قراردادند. باید پیام و موج شهادت همیشه در جامعه ما زنده باشد و با شیوه های درست باید این پیام ها را به نسل های آینده منتقل کنیم، جلوه های ایثار وفداکاری برای تقویت ارزش های الهی، باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

خطیب جمعه قم با تجلیل از شهدای امنیت اظهارکرد: شهدای امنیت در نهایت مظلومیت در مقابل گروهی لبریز از ددمنشی آغوش خود را در مقابل شهادت گشودند. بسیجیان و طلابی و آحاد مختف مردم برای دفاع از عظمت کشور خود با این سختی ها مواجه شدند و جمعی نیز به شهادت رسیدند. امروز می بینیم که این افراد توسط جمعی داعش صفت به خاک خون کشیده می شوند.

21217