شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#جمعه#نماز جمعه

خطیب نماز جمعه تهران:

نهادینه شدن فساد در نظام اسلامی دروغ و تهمت است/ هیچ کجا اغتشاش پذیرفته نیست/ اغتشاش‌گران زمینه ترورهای اخیر را فراهم کردند

خطبه‌های آیت‌الله خاتمی در نماز جمعه تهران آغاز شد

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه تضعیف نظام جمهوری اسلامی خلاف شرع و حرام است، گفت: اینکه کسی بگوید فساد در نظام اسلامی نهادینه شده، دروغ و تهمت است و تهمت به نظام اسلامی نمی‌چسبد.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران در خطبه‌های اول این نماز، گفت: عملی مورد قبول است که با تقوا باشد، عملی که با تقوا باشد کم هم باشد،قابل قبول است، واژه تقوا نیز واژه‌ای عام و شامل است و تمام عرصه‌های زندگی را فرا می‌گیرد.

وی تأکید کرد: بعضی‌ها فکر می‌کنند تقوا فقط مناسک فردی است، قرآن تقوا را در مناسک گسترده و بالا می‌بیند. تقوا در عرصه سیاسی تقویت نظام است، تضعیف نظام که با خون ۳۰۰ هزار شهید آغشته شده نیز حرام است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران عنوان کرد: تضعیف نظام جمهوری اسلامی خلاف شرع و تهمت به فرد حرام است، تهمت به نظام نیز حرام است، اینکه کسی بگوید فساد در نظام اسلامی نهادینه شده، این دروغ و تهمت است و تهمت به نظام اسلامی نمی‌چسبد، این‌ها سعی دارند نظام روسفید را نظامی مسئله‌دار معرفی کنند.

آیت‌الله خاتمی با تجلیل و تکریم از تمام شهدا به ویژه شهدای حوادث تروریستی اخیر، گفت: به خانواده شهدای اخیر می‌گویم با افتخار بگویید شهیدمان برای حفظ نظام اسلامی به دیدار خدا رفت و به جنایتکارانی که دست به این جنایت زدند می‌گویم گورتان را گم کنید و این عملیات اخیر کمک خواهد کرد که کلک شما زودتر کنده شود.

وی افزود: ما اعتراض را فریاد می‌زنیم و مجاز است، اما اغتشاش برای یک لحظه مجاز نیست، نه تنها در مکتب ما، بلکه در تمام دنیا این چنین است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: اغتشاش یعنی بسیجی‌کشی، قرآن‌سوزی، اهانت به امامی که نماد دفاع از دین است، اغتشاش یعنی غارت اموال مردم و آمبولانس‌ها را اتش زدن، اغتشاش بسیجی را شکنجه دادن است.

آیت‌الله خاتمی عنوان کرد: شما که آمریکا و غرب کعبه آمال‌تان است، آیا معترضان آن‌ها چنین کاری می‌کنند؟، هیچ کجا اغتشاش پذیرفته نیست، اینکه کسانی اصرار دارند نام اعتراض را اغتشاش بگذارند، مغلطه سیاسی است، شما اغتشاش‌گران زمینه ترورهای اخیر را فراهم کردید.

وی افزود: بعضی‌ها به ما می‌گویند در مورد اغتشاشات حرف بزنید، لج می‌کنند، غلط می‌کنند لج کنند، مرگ بر دیکتاتور مصداقش اغتشاش‌گران هستند است، مسئول ما در دانشگاه می‌رود و اجازه نمی‌دهند حرفش را بزند، آیا این اسمش دیکتاتوری نیست؟