شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انگلیس#جدید

اقتصاد انگلیس رسماً وارد رکود شد

اقتصاد انگلیس رسماً وارد رکود شد

وزیر دارایی انگلیس با رونمایی از یک طرح جدید برای مقابله با "طوفان" اقتصادی، اعلام کرد که این کشور اکنون رسماً وارد یک رکود اقتصادی شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، جرمی هانت، وزیر دارایی انگلیس روز پنجشنبه با رونمایی از یک طرح جدید برای مقابله با "طوفان" اقتصادی، اعلام کرد که این کشور اکنون رسماً وارد یک رکود اقتصادی شده است.

رکود به کاهش فعالیت های اقتصادی گفته می شود که در آن تولید ناخالص داخلی یک کشور برای دو فصل متوالی کاهش می‌یابد. در نتیجه، بودجه ملی معمولاً درآمد کمتری از مالیات دریافت می‌کند زیرا کسب‌وکارها درآمد کمتری کسب می‌کنند، دستمزدها کاهش و بیکاری افزایش می‌یابد.

هانت در "بیانیه پاییزی" خود در نشست پارلمان انگیلس در روز پنجشنبه مجموعه ای از "تصمیمات دشوار" که شامل حدود 30 میلیارد پوند (35 میلیارد دلار) کاهش هزینه و 25 میلیارد پوند (29 میلیارد دلار) افزایش مالیات می‌شود را اعلام کرد.

توقف شش ساله آستانه مالیات بر درآمد و کاهش بالاترین نرخ مالیات بر درآمد به میزان 125000 پوند (147000 دلار) نیز از جمله اقدامات وی بوده است.

به گفته هانت، صنعت انرژی انگلیس به عنوان بخشی از برنامه بودجه جدید وی با افزایش مالیات بر درآمد مواجه است به طوری که مالیات این بخش از 25 درصد به 35 درصد رسیده است.

اقدامات مالی وی همچنین شامل افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگی، مزایا و اعتبارات مالیاتی دولتی و همچنین افزایش حداقل دستمزد از 9.50 پوند (11.21 دلار) در ساعت برای افراد 23 ساله و بالاتر می‌شود.

هانت به نمایندگان مجلس گفت: دفتر مسئولیت بودجه انگلیس (OBR) این گونه ارزیابی کرده است که بریتانیا، مانند سایر کشورها، اکنون در رکود به سر می‌برد. این (سازمان) می‌گوید قیمت‌های انرژی بالاتر بیش‌ترین علت بازنگری نزولی در رشد کلی از ماه مارس است.

هانت در ادامه گفت: دفتر مسئولیت بودجه تأیید می کند که به دلیل برنامه های ما، رکود سطحی تر شده و تورم کاهش یافته است. بیکاری نیز کم شده است و در نتیجه تصمیمات امروز ما از حدود 70000 شغل محافظت شده است.

انتهای پیام/