شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#عمان

تلاش آمریکا برای گشودن حریم هوایی عمان به روی رژیم صهیونیستی

تلاش آمریکا برای گشودن حریم هوایی عمان به روی رژیم صهیونیستی

پایگاه خبری آکسیوس از تلاش آمریکا برای گشودن حریم هوایی عمان به روی شرکت های هواپیمایی رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه خبری آکسیوس از دیدار جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید و آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با بدر بن محمد البوسعیدی وزیر خارجه عمان به منظور بررسی گشودن حریم هوایی این کشور به روی هواپیماهای رژیم صهیونیستی خبر داد.

طبق اعلام آکسیوس، مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی اعلام کردند که عربستان سعودی ماه ژوئیه گذشته به شرکت های هواپیمایی صهیونیست اجازه داده است تا از حریم هوایی این کشور در پروازها به سمت شرق و هند و چین استفاده نمایند اما چنین اجازه ای از سوی عمان داده نشده و اقدام عربستان تا حدود زیادی بی تاثیر بشمار می رود.

بنا به گفته این مقامات، دولت بایدن از ماه ژوئیه گذشته سعی دارد عمان را برای گشودن حریم هوایی خود به روی شرکت های هواپیمایی رژیم صهیونیستی قانع کند اما مسقط موضوعات دوجانبه و مطالباتی را مطرح می کند و تاکنون با این امر مخالفت کرده است.

مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی گفتند که در سفر هفته گذشته وزیر امور خارجه عمان به واشنگتن، برای اولین بار گفتگویی راهبردی انجام شده و موضوعات متعدد دیگر از جمله یمن و امنیت منطقه ای هم طی آن مورد بحث قرار گرفته است.

این مقامات ابراز امیدواری کردند که پیشرفت حاصل طی مذاکراتی که هفته گذشته در واشنگتن صورت گرفته، راه را برای عمان جهت گشودن حریم هوایی خود به روی شرکت های هواپیمایی رژیم صهیونیستی هموار نماید.

رسانه های صهیونیست پیش از این اعلام کرده بودند که یک مقام ارشد این رژیم به تازگی با بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان در راستای پیشبرد روابط دو طرف و تقویت همکاری های منطقه ای دیدار کرده است.