شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا

ایران ادعای سخنگوی ناوگان پنجم آمریکا را رد کرد

 ایران ادعای سخنگوی ناوگان پنجم آمریکا را رد کرد

ایرنا نوشت: نمایندگی جمهوری اسلامی ایران ادعای سخنگوی ناوگان پنجم آمریکا در منطقه غرب آسیا را رد کرد.

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک، ادعای سخنگوی ناوگان پنجم آمریکا در منطقه مبنی بر ارسال محموله هفتاد تنی سوخت موشک از سوی ایران به مقصد یمن را تکذیب کرد.

سخنگوی ناوگان پنجم آمریکا در منطقه غرب آسیا در گفتگو با آسوشیتدپرس مدعی شده بود نیروی دریایی آمریکا ۷۰ تن سوخت موشک را که زیر کیسه های کود در یک کشتی به مقصد یمن از سوی ایران ارسال می شد، کشف کرده است.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در یادداشتی به این رسانه آمریکایی، اعلام کرد: ادعاها در مورد نقض قطعنامه شورای امنیت در مورد یمن توسط ایران هیچگاه اثبات نشده است.

نمایندگی دائم کشورمان در سازمان ملل تاکید کرد: ایران خود را پایبند به رعایت قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت سازمان ملل متحد در موضوع ممنوعیت ارسال سلاح به یمن می داند.

نمایندگی ایران در سازمان ملل تصریح کرد: ایران هیچ اقدامی خلاف این قطعنامه انجام نداده و نمی دهد وهمکاری فعالی با کمیته تحریم که ذیل این قطعنامه تشکیل شده است، دارد و تاکنون هم هر ادعایی که در این سالها علیه ایران در نقض این قطعنامه مطرح شده، ثابت نشده است.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران همچنین خاطر نشان کرد: ایران نهایت تلاش خود را انجام می دهد تا در کنار احیای توافق آتش بس ، هرچه سریعتر گفتگوهای گروههای یمنی برای ایجاد صلح و ثبات در یمن برقرار شود.

310310