شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#وزارت#وزارت دفاع

تلاش مذبوحانه آمریکا برای تشکیک در توانمندی های دفاعی ایران

تلاش مذبوحانه آمریکا برای تشکیک در توانمندی های دفاعی ایران

وزارت دفاع آمریکا سعی کرد تا در خصوص توانمندی های دفاعی ایران و ساخت موشک فراصوت توسط کشورمان ایجاد تردید نماید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، پنتاگون تلاش کرد تا در خصوص توانمندی های دفاعی و ساخت موشک فراصوت توسط ایران ایجاد تردید نماید.

بر اساس این گزارش، یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: ما از گزارشات درباره آزمایش موشک فراصوت توسط ایران مطلع شدیم اما در خصوص صحت آن شک داریم و اوضاع را از نزدیک دنبال می کنیم.

لازم به ذکر است که در حالی که دشمنان ایران در تلاش بودند تا راهی برای از بین بردن توانایی‌های دفاعی و نفوذ نظامی و استراتژیک آن در منطقه و سپس جهان بیابند، تهران از موشک مافوق صوت خود که مشابه موشک‌های مافوق صوت کشورهای بزرگ نظامی است، رونمایی کرد و تمام طرح‌های آنها را خنثی کرد.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره موشک هایپرسونیک این نیرو که خبر آن به تازگی اعلام شد، اظهار داشت: آزمایش‌های این موشک انجام شده است. در آینده و در یک فرصت مناسب این موشک هایپرسونیک رونمایی خواهد شد.

سردار حاجی‌زاده در حاشیه مراسم سالگرد شهادت سردار طهرانی‌مقدم در ستاد نیروی هوافضای سپاه از ساخت یک موشک بالستیک هایپرسونیک خبر داد و گفت: این موشک سرعت بالایی دارد و در جو و خارج از جو می‌تواند مانور دهد.

وی خاطرنشان کرد: این موشک جدید از همه سامانه‌های سپر موشکی عبور می‌کند و فکر نمی‌کنم تا دهها سال بعد هم فناوری پیدا شود که بتوان با آن مقابله کند. این موشک سامانه‌های ضد موشکی دشمن را هدف قرار می‌دهد و یک جهش بزرگ نسلی در حوزه موشکی است.