شهرخبر

محبوبیت از دست رفته؛

ترامپ در تیررس نشریه آمریکایی؛ «گلف‌باز حریص نامزد شد»

ترامپ در تیررس نشریه آمریکایی؛ «گلف‌باز حریص نامزد شد»

نشریه نیویورک‌پست در اقدامی تحقیرآمیز، خبر نامزدی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را به صفحات انتهایی این نشریه جای داد و او را «گلف‌باز حریص و بازنشسته فلوریدایی» خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان) به طور رسمی نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور را اعلام کرد؛ خبری که ظاهرا برای نشریه آمریکایی نیویورک‌پست در زمره اخبار قابل توجه نبود و این نشریه تصمیم گرفت تا پرداختن به آن را به صفحات انتهایی و فرعی خود منتقل کند.

نیویورک‌پست از زمان انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا در هفته گذشته، به شدت به ترامپ تاخته و به نظر می‌رسد ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا را گزینه آینده حزب جمهوری‌خواه برای ورود به کاخ سفید می‌داند.

پس از اعلام نامزدی ترامپ، نیویورک‌پست در بخش زیرین صفحه اول خود نوشت: «مرد فلوریدایی اعلام نامزدی کرد.»

این عبارات تحقیرآمیز در صفحه ۲۶ این نشریه ادامه یافته است؛ جایی که در آن آمده است: گلف‌باز حریص، دونالد جی.ترامپ داستان را از مار-ئه-لاگو شروع کرد؛ اقامتگاه و کتابخانه اسناد طبقه‌بندی‌شده! ترامپ، مشهور به لابی‌هایی با روکش طلا و اخراج زیردستانش در برنامه‌های زنده تلویزیونی، در سال ۲۰۲۴، ۷۸ ساله خواهد شد.

در ادامه این مقاله انتقادی آمده است: سطح کلسترول خونش مشخص نیست اما غذای محبوبش استیک ذغالی با سس کچاپ است. او گفته که از جمله مهارت‌هایش برای تصدی (ریاست جمهوری) می‌توان به این موضوع اشاره کرد که او یک «نابغه پایدار» است.»

ترامپ در تیررس نشریه آمریکایی؛ «گلف‌باز حریص نامزد شد»

ترامپ در تیررس نشریه آمریکایی؛ «گلف‌باز حریص نامزد شد»

مقاله با این جمله پایان می‌یابد: «ترامپ همچنین چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا بوده است.»

این مقاله با موضع نیویورک‌پست در زمان انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، چرخشی ۱۸۰درجه‌ای دارد. این نشریه در آن برهه با حمایت تمام قد از ترامپ نوشته بود که «او به وعده‌هایش عمل کرده و انتخاب دوباره‌اش، بهترین گزینه برای آمریکا است.»

پس از عملکرد دور از انتظار جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا، این نشریه لحن خود را تغییر داد و هفته گذشته در صفحه اول خود ترامپ را به شخصیتی کارتونی و مشهور در آمریکا تشبیه کرد که «سقوطی باشکوه» داشته است.

وال‌استریت ژورنال نیز همچون نیویورک‌پست، به ترامپ تاخت و او را «بزرگ‌ترین بازنده حزب جمهوری‌خواه» توصیف کرد و دیسانتیس که به راحتی در انتخابات فرمانداری فلوریدا پیروز شد تهدید مستقیم ترامپ معرفی کرد.