شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آتش#کردستان

تصاویر ناآرامی‌های مرگبار سنندج در ظهر امروز | خودروها را آتش زدند؛ پلیس گاز اشک آور شلیک کرد | رئیس کلانتری با چاقو مجروح شد؛ ۲ نفر کشته شدند

به دنبال فراخوانی که برای چهلم برخی کشته‌شدگان اغتشاشات در سنندج اعلام شده بود، برخی حاضرین و آشوبگران ضمن تحریک مردم با سردادن شعارهایی و واردآوردن خسارت به اموال عمومی و شخصی، یکی از نیروهای انتظامی استان کردستان را به شهادت رساندند. در حال حاضر شهر سنندج در آرامش است.

سنندج روایت اتفاقات 4 آبان

به گزارش همشهری آنلاین، به دنبال فراخوانی که از روزهای گذشته برای تجمع به بهانه چهلم کشته‌شدگان اغتشاشات در سنندج منتشر شده بود، از حدود ساعت ۱۲ امروز تعدادی از مردم در بهشت محمدی جمع شدند.

برخی از حاضرین ضمن تحریک احساسات مردم شعارهایی نظیر مرگ بر دیکتاتور سر دادند. پس از پایان مراسم بخشی از جمعیت به صورت پیاده به سمت کمربندی کرمانشاه حرکت کردند و این مسیر را مسدود کردند.

اغتشاشگران در این مسیر ضمن آتش زدن چندین حلقه لاستیک، به علائم راهنمایی و رانندگی خسارانی وارد کردند و حتی درختان را هم شکستند. نیروهای پلیس نیز با شلیک گاز اشک آور تلاش کردند جمعیت را متفرق کنند. برخی از اغتشاشگران با پرتاب سنگ با نیروهای پلیس درگیر شدند.

در این بین آشوبگران چند خوردو شخصی را به آتش کشیدند، نرده‌های بهشت محمدی را از جا درآوردند و بخشی از ساختمان آرامستان را تخریب کردند. همچنین در جریان این درگیری‌ها سرگرد حسن یوسفی از نیروهای انتظامی استان کردستان با ضربات چاقو و قمه به شهادت رسید.

رئیس کلانتری ۱۸ نایسر نیز بر اثر جراحات وارده از اصابت چاقو به بیمارستان منتقل شد. اخبار غیر رسمی از کشته شدن دو نفر در اغتشاشات امروز خبر می‌دهد. 

در حال حاضر با تلاش نیروهای انتظامی شهر سنندج در آرامش است.