شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سیستان

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان: برخی فرصت‌سوزی کردند

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان: برخی فرصت‌سوزی کردند

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان گفت: برخی در استان بداخلاقی کرده و از این فرصت استفاده نکردند و به عبارتی فرصت‌سوزی کردند. رهبر معظم انقلاب تاکید داشته‌اند اعزای هیئت اعزامی پای حرف دل مردم بنشیند و امیدواریم حضور این هیئت برای استان ما مایه خیر و برکت باشد.

آیت‌الله مصطفی محامی در نشستی که با حضور حجت‌الاسلام‌ حاج‌علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، حجت‌الاسلام‌ مهدوی مهر و حجت‌الاسلام لطفیان به‌عنوان هیئت اعزامی از سوی دفتر مقام معظم رهبری به استان سیستان و بلوچستان و جمعی از بزرگان، سران طوایف، ریش‌سفیدان، علمای شیعه و سنی و نخبگان برگزار شد، اظهار داشت: وحدت در استان ما حاکم است و در چنین شرایطی دشمنان مردم شریف استان، ایران و انقلاب اسلامی در پی ایجاد خلل در این وحدت هستند.

 نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان گفت: دشمن از دشمنی دست برنمی‌دارد و دیدن قوت و پیشرفت امت او را ناراحت می‌کند بنابراین به‌دنبال آسیب زدن هستند اما مهم است ما هوشیار باشیم و بهانه دست دشمن ندهیم.

وی خاطرنشان کرد: اتفاقاتی در استان رخ داد که از همان ابتدا بر برسی عقلانی، جامع، منصفانه و دقیق حوادث تاکید داشتیم و بر اساس این بررسی‌ها برخورد با خاطی از هر طرف و احقاق حق همه اطراف قضایا را دنبال کرده‌ایم.

آیت‌الله محامی افزود: این براساس همان عقل، انصاف و منطق زمامداری اسلامی است و مورد توجه امام خامنه‌ای بوده که در این راستا زمانی که گزارش به آقا رسید موضوع را دنبال کردند و بنده نیز گزارش جامع حوادث را به ایشان دادم و پیشنهاداتی داشتم که به شورای عالی امنیت ملی ارجاع داده شد و در این مسیر مطالبات بنده خیلی بیشتر از مطالبات خود مردم بود که به تایید رسید و بخشی اجرا شد و برای اجرای برخی دیگر نیز باید پیگیر باشیم.

امام جمعه زاهدان اضافه کرد: در ادامه نیز تدبیر قابل تقدیر و حکیمانه ایشان را در اعزام هیئتی جهت ابلاغ سلام ایشان به مردم سیستان و بلوچستان شاهد هستیم که فرصتی برای مردن استان است تا حرف مردم را شنیده و مطالب را به ایشان برسانند.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: برخی در استان بداخلاقی کرده و از این فرصت استفاده نکردند و به عبارتی فرصت‌سوزی کردند. رهبر معظم انقلاب تاکید داشته‌اند اعزای هیئت اعزامی پای حرف دل مردم بنشیند و امیدواریم حضور این هیئت برای استان ما مایه خیر و برکت باشد.

قوم بلوچ به انقلاب اسلامی علاقه‌مند هستند

امام جمعه سراوان نیز در این مراسم با بیان اینکه حضور هیئت اعزامی از سوی امام خامنه‌ای در استان جای شکر و تقدیر دارد و دعاگوی مقام معظم رهبری هستیم، اظهار داشت: مردم سراوان خلاف تمامی تبلیغاتی که در رسانه‌های معاند صورت می‌گیرد انقلابی هستند و اینکه گروه اندکی در یک جایی و در رسانه‌های معاند مباحثی را مطرح می‌کنند به این معنا نیست که مردم به نظام و انقلاب عشق ندارند.

حجت‌الاسلام بانکی افزود: در همین شهر در دوران دفاع مقدس شهدای زیادی تقدیم کردیم و جانباز و آزاده داریم. قوم بلوچ نسبت به انقلاب اسلامی علاقه‌مند هستند و در خیلی از اتفاقات در خط مقدم کار بوده‌اند. انقلاب اسلامی برکات مادی و معنوی فراوانی برای مردم ما و کشور ما داشته است.

وی بیان کرد: شهر سراوان یک شهر مرزی است و باید از مرز سراوان برای نفع مردم استفاده شود؛ البته پیچیدگی‌هایی وجود دارد که از این ظرفیت استفاده نمی‌شود. سراوان منابع غنی دارد و ذخیره آبی خوبی در شهرستان داریم که با این شرایط می‌تواند قطب اقتصادی باشد اما قوانینی وجود دارد که به موجب آن ما نمی‌توانیم از منابع آبی آنطور که باید بهره‌برداری کنیم در حالی که کشور پاکستان در حال برداشت آب است. جاده و راه دیگر مطالبه مردم ماست.

امام جمعه سراوان گفت: سراوان شهری عالم‌خیز است و علما بصیرت دارند چرا که توطئه‌های دشمن را دیده‌اند و در این مسیر باید به نحوی تدبیر کنند که دشمن نتواند به اهداف شوم خود برسد.

فرماندار سراوان نیز در این جلسه اظهار داشت: رسمی شدن مرز "کوهک"، تکمیل فرودگاه سراوان، تسریع در پروژه "ماشکید" از جمله درخواست‌های مردم ما در سراوان است. سلام مردم خون‌گرم این خطه را به امام خامنه‌ای برسانید.