شهرخبر

شانس صعود ایران از مرحله گروهی از نگاه تحلیلگر مطرح

شانس صعود تیم ملی ایران در مرحله گروهی ازنگاه تحلیلگر فوتبال دنیا

کارشناس فوتبال دنیا با بررسی شرایط تیم های حاضر در گروه B جام جهانی ۲۰۲۲ گفت: تیم ملی ایران پس از انگلیس می تواند رویایش را رنگ واقعیت ببخشد.

به گزارش مشرق، شروع رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ بار دیگر نگاه اهالی فوتبال را به خود جلب کرده است تا تیم‌های حاضر در این دوره مسابقات برای تحقق اهداف خود در مهم‌ترین تورنمنت فوتبالی تلاش کنند.

تیم ملی فوتبال ایران که صعودی زودهنگام از مرحله انتخابی قاره آسیا به این دوره از رقابت‌ها داشت برای تحقق رؤیای صعود خود به دور حذفی این مسابقات با انگلیس، آمریکا و ولز همگروه است.

«گابریل تان» خبرنگار و تحلیل‌گر فوتبال که برای پوشش خبری و بررسی شرایط تیم‌ها به کشور قطر سفر کرده است، وضعیت این گروه را مسیری دشوار برای مدعی عنوان قهرمانی جام جهانی ۲۰۲۲ و سه تیم ایران، آمریکا و ولز توصیف کرد که در پی می‌خوانید:

ساوت گیت و دیوانه‌های فوتبال انگلیس!

کارشناس فوتبال در رسانه «ESPN» درباره نخستین بازی تیم ملی ایران مقابل انگلیس گفت: حقیقت برای هواداران فوتبال ایران در این باره کمی سخت است. انگلیس یکی از بهترین نسل‌های فوتبالی‌اش را در اختیار دارد. آنها تجربه فینال جام ملت‌های اروپا را سال گذشته را پشت سر گذاشته اند و حالا با تیمی نسبتاً کامل‌تر برای رسیدن به جام جهانی در قطر هستند. گرت ساوت گیت تحقیقات خود درباره بازی در قطر را از مدت‌ها پیش آغاز کرده بود. او می‌داند چیزی جز قهرمانی نمی‌تواند دیوانه‌های فوتبال در انگلیس را راضی کند.

شانس صعود تیم ملی ایران در مرحله گروهی ازنگاه تحلیلگر فوتبال دنیا

انگلیس برای جام در قطر است

تحلیل‌گر فوتبال جهان افزود: رسیدن به مهم‌ترین جام فوتبال آرزوی انگلیسی‌ها شده است. آنها خیلی وقت است به این جام نزدیک هم نشده‌اند. قطعاً این تیم برای قهرمانی در قطر است و کار برای حریفانش واقعاً سخت است. بازی اول برای تیم‌هایی که چنین فکری را طی چند ماه گذشته در ذهن مربیان و بازیکنان خود پرورش داده‌اند اهمیت زیادی دارد.

انگلیس شانس دارد اما...

تان درباره تقابل ملی‌پوشان فوتبال ایران با سه شیرها تصریح کرد: روی کاغذ همه شانس‌های پیروزی با انگلیس است اما فوتبال در زمینت چمن است و لحظه‌های حساس قرار است تعیین کننده پیروز میدان باشد. تیم ملی ایران با کارلوس کی روش نشان داده است سخت گل خوردن را می‌تواند آموزش دهد. سبک فوتبالی کی روش هم مشخص است. بنابراین فکر می‌کنم انگلیس با وجود تمام این اتفاقات بازی سختی را داشته باشد. فکر می‌کنم زمان گلزنی در همین بازی نیز مهم باشد. اگر ایران بتواند در نیمه اول دروازه‌اش را حفظ کند نیمه دوم برای ضد حمله روی دروازه انگلیس فراهم می‌شود.

شانس صعود تیم ملی ایران در مرحله گروهی ازنگاه تحلیلگر فوتبال دنیا

سطح فنی بازیکنان ایرانی مطلوب است

او در ادامه به تمجید از ستاره‌های فوتبال ایران نظیر مهدی طارمی، سردار آزمون و علیرضا جهانبخش پرداخت و گفت: آنها بهترین‌های ایران هستند. باشگاه‌های بزرگی که این بازیکنان حضور دارند ذهن متفاوتی را برای بازی کردن در جام جهانی قطر و تمام دیدارهای بزرگ ایجاد کرده است. ایران یکی از بهترین نسل‌های فوتبالی‌اش را در اختیار دارد و من فکر می‌کنم سطح فنی مطلوب به اردوی تیم ملی ایران رسیده است.

ایران برای صعود آماده است

او با اشاره به تقابل ایران با آمریکا و ولز یادآور شد: من شانس دوم شدن در گروه B را برای ایران قائلم. تیم ملی ایران یکی از مطلوب‌ترین هاست. آنها می‌توانند رؤیای خود را با بازی خوب مقابل آمریکا و ولز برآورده کنند. شرایط جسمانی و روحی تیم‌ها تا لحظه آخر خیلی مهم است. ایران در این دوره می‌تواند خواسته‌های تاریخی خود را برآورده کند. البته فکر می‌کنم آمریکا و ولز هم شرایط خیلی خوبی دارند و قطعا با رسیدن به جایگاه دوم در جدول زیباترین بازی‌هایشان را خواهند کرد.

شانس صعود تیم ملی ایران در مرحله گروهی ازنگاه تحلیلگر فوتبال دنیا

برنامه بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران در گروه B جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به شرح زیر است:

* ایران - انگلیس؛ دوشنبه ۳۰ آبان؛ ساعت ۱۶:۳۰

* ایران - ولز؛ جمعه ۴ آذر؛ ساعت ۱۳:۳۰

* ایران - آمریکا؛ سه‌شنبه ۸ آذر؛ ساعت ۲۲:۳۰

منبع: مهر