شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#آزادگان#نماینده مردم#اهواز

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس:

سوسنگرد به آزادی از دست بیکاری و محرومیت نیاز دارد

سوسنگرد به آزادی از دست بیکاری و محرومیت نیاز دارد

اهواز - نماینده مردم دست آزادگان در مجلس گفت: سوسنگرد سال ۵۹ از دست دشمن بعثی آزاد شد و اکنون باید از دست بیکاری و محرومیت آزاد شود.

قاسم ساعدی در گفتگو با خبرنگار مهر به مناسبت ۲۶ آبان سالروز آزاد سازی سوسنگرد اظهار کرد: در سال ۱۳۵۹ سوسنگرد با مجاهدت بی نظیر مردم و رزمندگان اسلام از اشغال رهایی یافت و به دست فرزندان ایران آزاد شد. این آزاد سازی که تقریباً در روزهای نخست جنگ تحمیلی رخ داد بر روحیه رزمندگان اسلام تأثیر شگرفی گذاشت و مقدمه پیروزهای بعدی شد.

وی افزود: سوسنگرد در دو ماه ابتدایی جنگ دو مرحله مورد حمله نیروهای ارتش عراق درآمد. در مرحله اول در ۶ مهر ۱۳۵۹ اشغال شد، ولی به‌رغم مقاومت و مبارزه نیروهای ایرانی به طور کامل آزاد نشد. در مرحله دوم در محاصره و در آستانه سقوط قرار گرفت که در عملیات مشترکی با حضور ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مردمی در روز ۲۶ آبان ۱۳۵۹ از محاصره خارج شد و نیروهای ارتش عراق ناچار به عقب‌نشینی از سوسنگرد و مناطق اطراف آن شدند.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس عنوان کرد: اکنون اما بعد از این همه سال که سوسنگرد از دست دشمن بعثی آزاد شد به همتی دیگر نیاز دارد تا این شهر از دست بیکاری و محرومیت آزاد شود.

ساعدی توضیح داد: ظرفیت و پتانسیل‌های خوبی در تمام زمینه در شهرستان‌های دشت آزادگان و هویزه وجود دارد و شرکت‌های نفتی باید طبق ماده ۴۷ در جهت به کار گیری و جذب نیروهای بومی اقدام لازم را بعمل آوردند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: مطالبه گری مسئولان و مردم سوسنگرد به ویژه جوانان در چهارچوب قانون است و شرکت‌های نفتی ملزم به اجرای قانون هستند.

ساعدی به پیگیری‌های انجام شده در وزارت نفت در راستای اشتغال و مسئولیت‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: شرکت‌های نفتی باید در راستای مسئولیت‌های اجتماعی به شهرداری‌های دو شهرستان و مناطق محروم روستایی در تمام زمینه‌ها نگاه ویژه ای داشته باشند.

وی با اشاره به محرومیت‌های موجود در سوسنگرد عنوان کرد: مسئولان شرکت‌های نفتی در جهت اشتغال جوانان، مسئولیت‌های اجتماعی و رفع محرومیت تعامل سازنده‌ای با مسئولان شهرستان به ویژه کارگروه اشتغال شهرستان‌های دشت آزادگان و هویزه داشته باشند.