شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#حسن یزدانی#وزن#جام جهانی

آنچه حقیقت داشت؛ حسن یزدانی هم مثل علیرضا دبیر به آمریکا سفر نمی کند!/ وقتی دیوید تیلور قید وزن ۸۶ کیلوگرم را زد

گفته می شود علیرضا دبیر برای سفر به آمریکا اقدام نکرده، به این امید که آمریکا روادید کشتی‌گیران ایرانی برای حضور در جام جهانی را راحت‌تر صادر کند.

حسن یزدانی

تیم ملی کشتی آزاد ایران اردویش برای حضور در جام جهانی آمریکا را که قرار است آذرماه برگزار شود، استارت زده است. هفته پیش و هنوز قبل از آنکه اسامی کشتی‌گیران اعزامی به این رقابت‌ها اعلام شود، شایعه شد که فدراسیون کشتی ایران قصد ندارد حسن یزدانی، یکی از ستاره‌های کشتی ایران را به آمریکا بفرستد. این موضوع حالا و با مشخص‌شدن نفراتی که به اردو دعوت شده‌اند، به واقعیت تبدیل شده است.

حسن یزدانی که پیش‌ازاین در پنج مسابقه‌اش با دیوید تیلور آمریکایی چهار بار بازنده شده، به اردو دعوت نشده است تا به‌این‌ترتیب داستان حضورش در جام جهانی پیش‌رو منتفی شود. البته آمریکایی‌ها هم روز گذشته فهرست کشتی‌گیران‌شان برای جام جهانی را اعلام کردند که مطابق با انتظار خبری از حضور دیوید تیلور در وزن ۸۶ کیلوگرم نبود. تیلور و مسئولان فنی تیم کشتی آزاد آمریکا هم به این نتیجه رسیدند که وقتی قرار نیست حسن یزدانی به آمریکا سفر کند، پس در وزن ۸۶ کیلوگرم به میدان نمی‌رود. البته با اعلام فهرست تیم ملی، برخلاف گمانه‌زنی‌های قبلی که گفته می‌شد کامران قاسم‌پور قرار است تغییر وزن دهد و در ۸۶ کیلو نماینده ایران شود، چنین نشده است.

علیرضا کریمی و رضا سلیمانیان به‌عنوان نماینده‌های ایران در این وزن معرفی شدند و به نظر می‌رسد اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، علیرضا کریمی مسافر آمریکا شود. همه این اتفاقات و گمانه‌زنی‌ها در حالی شکل می‌گیرد که آمریکا برای اعضای تیم ملی کشتی ایران ویزا صادر کند. سال گذشته که ایران به دعوت فدراسیون کشتی آمریکا قصد سفر به این کشور را داشت، روادید یکی، دو بازیکن به همراه چند نفر از اعضای فدارسیون کشتی ایران صادر نشد.

علیرضا دبیر که نامش در بین آنهایی دیده می‌شد که روادید نگرفته‌اند، همان‌طور که قبلا اعلام کرده بود، تیم را به آمریکا اعزام نکرد. این دوره عنوان شده که دبیر برای سفر به آمریکا اقدام نکرده، به این امید که آمریکا روادید کشتی‌گیران ایرانی برای حضور در جام جهانی را راحت‌تر صادر کند.

اسامی نفرات دعوت‌شده به این اردوی کشتی آزاد به شرح زیر است:

٥٧ کیلوگرم: رضا مؤمنی - محمدرضا اسدی - امیرمحمد نوازی

٦١ کیلوگرم: ابراهیم الهی

٦٥ کیلوگرم: رحمان عموزاد - محمدرضا باقری - عباس ابراهیم‌زاده

٧٠ کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی - علی‌اکبر فضلی - محمد بخشی

٧٤ کیلوگرم: محمدصادق فیروزپور

٧٩ کیلوگرم: محمد نخودی - علی سوادکوهی - مصطفی قیاسی

٨٦ کیلوگرم: علیرضا کریمی - رضا سلیمانیان

٩٢ کیلوگرم: کامران قاسم‌پور- امیرحسین فیروزپور- محمدمبین عظیمی - عرفان علیزاده

٩٧ کیلوگرم: امیرعلی آذرپیرا - دانیال شریعتی‌نیا

١٢٥ کیلوگرم: امیررضا معصومی - امیررضا صحرایی

مدیر تیم‌های ملی: محسن کاوه

سرمربی: پژمان درستکار

مربیان: احسان امینی – بهنام احسان‌پور - اباذر اسلامی - مصطفی آقاجانی

بدن‌ساز: عباس خدایاری

جام جهانی کشتی آزاد روزهای ۱۹ و ۲۰ آذرماه در کشور آمریکا برگزار می‌شود.