شهر خبر

رئیس جمهور: جنگ امروز جنگ روایت هاست/ اطلاع رسانی باید امیدآفرین باشد

رئیس جمهور: جنگ امروز جنگ روایت هاست/ اطلاع رسانی باید امیدآفرین باشد

رئیس جمهور گفت: اشاره به اینکه جنگ امروز جنگ روایت هاست، گفت: همپوشانی بخش های اداری از هم شرط موفقیت است و عده به دنبال تعارض در بخش روابط عمومی و متعارض جلوه دادن هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، آیت الله رییسی رئیس جمهور صبح امروز(پنجشنبه) در همایش جهاد تبیین در سالن اجلاس سران با تسلیت شهادت شهدای امنیت گفت: جهاد تبیین سخن حکیمانه رهبری بود و جهادگر بابد دشمن و ابزارها و توانمندی های آن را ببیند و دویدن و شتاب خود را نسبت به آن متناسب کند و با شناخت از دشمن بتواند بر او پیروز شود.

وی افزود: نقش شایعه پراکنی و دروغ پردازی در قرآن مهم است و نقش کسانی ما می‌خواهند ادراک و شناخت را طبق آنچه می‌خواهند رقم بزنند و این مسئله امروز مهم است.

وی افزود: دنبال این هستند که صداها را ناچیز جلوت دهند و نقاط ضعف را بزرگنمایی کنند و این همان جنگی است که امروز با آن مواجهیم و بابد متناسب با این جنگ آرایش ایجاد کرد ولی آرایش متناسب با این جنگ نیست و این مسئله در مخاطب شناسی و سخن به موقع آرایش مناسب نیست.

ریسی با تاکید بر اینکه جهاد تبیین الان ضرورت بسیاری دارد، گفت: 43سال ایستادگی و مقاومت و اقدامات خلاقانه و پیشرفت‌های بسیار در علم و فناوری و صنایع که باید درست بیان میشد، در زمان خودش انجام نشد و برخی گره های ذهنی توسط دشمن ایجاد شد و به یک ادراک نادرست تبدیل شد و این ادارک نادرست به تصمیم ناصحیم و اعمال ناشایست تبدیل شد.

وی با بیان اینکه گره ذهنی باید توسط مطلعین باز شود، گفت: روابط عمومی ها سخن مردم را به مدیران و سخن مدیران را به مردم منتقل کنند و برای انجام وظیفه اش ابزار کار نیاز است.

رئیس جمهور ضمن تاکید بر اینکه همه اقدامات دولت باید پیوست رسانه ای داشته باشد، تصریح کرد: اقناع افکار عمومی مهم است و صرف دادن اطلاعیه و انتشار خبری در یک روزنامه و سایت کافی نیست و اقناع افکار عمومی مهم است و باید از ابزارهای سنجش اقناع استفاده کرد تا نقصها جبران و سطح مخاطبان شناخته شود. 

رئیسی ادامه داد: اطلاع رسانی هم عمل و هم عکس العمل است و روایتگری هنر است و اولین روایت باید توسط ما صورت بگیرد و واکنشی و انفعالی نباشد.

وی افزود: مدیران روابط عمومی بکارگیری نیروهای هنرمند را در حوزه های روابط عمومی و اطلاع رسانی تسهیل کنند و از بکارگیری نیروهای ناکارآمد و سرخورده پرهیز شود و باید نسبت به کار مهم و حتی اهمّ نگاه شود چون کسانی هستند که ضعفها را پیدا و بزرگنمایی کنند.

رئیسی با تاکید بر سرعت در اطلاع رسانی و حوزه های روابط عمومی گفت: اینکه کار را به شنبه محول کنیم عقب میمانیم و کار روابط عمومی آنی و لحظه ای هست و الان دقایق و ثانیه ها مهم است و اقدام بموقع اهمیت بسیار دارد.

وی با اشاره به اینکه جنگ امروز جنگ روایت هاست، گفت: همپوشانی بخش های اداری از هم شرط موفقیت است و عده به دنبال تعارض در بخش روابط عمومی و متعارض جلوه دادن هستند.

رئیس جمهور ضمن بیان اینکه جهاد با رسانه، رابط عمومی و اطلاع رسانی به اهمیت جهاد با اموال و انفس است، تصریح کرد: روابط عمومی باید همواره به اندازه رئیس دفتر با روابط عمومی خود در ارتباط باشد.

وی با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی باید با امیدآفرین باشد چون راهبرد دولت ایجاد یاس است، گفت: باید تلاش کنیم تا نمی‌شود و نمی‌توانیم را به ما میتوانیم بدل کنیم. دانستن خواستن و توانستن از ویژگی‌هایی است که سازمان اداری ما بابد بدان مزین باشد که نتیجه آن کار امیدآفرین است.

وی با تاکید بر اینکه روایت پیشرفت و روایت قوت باید در ایران قوی دنبال شود و باید در کنار راهیان نور راهیان پیشرفت هم دنبال شود، گفت: خیلی ها نمی‌دانند کشور ما پیشرفته است و باید این پیشرفت ها نمایش داده شود و رسانه ما آگاهی بخش، شفاف و امیدبخش باشد.

در حال تکمیل