شهر خبر

سرپرست گروه موسیقی لرستان:

یکپارچگی میهن را با هنر موسیقی فریاد می زنیم

 یکپارچگی میهن را با هنر موسیقی فریاد می زنیم

گرگان- سرپرست گروه موسیقی لرستان گفت: هنرمندان مختلف میهن با لهجه ها و سازهای مختلف، یکپارچگی جمهوری اسلامی ایران را فریاد می زنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا سپهوند شامگاه چهارشنبه در حاشیه جشنواره موسیقی نواحی ایران در گرگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جشنواره موسیقی نواحی فرصت کوتاه ولی ارزشمند است تا هنرمندان موسیقیایی ایران از فرهنگ های مختلف طنین وحدت و یکپارچگی میهن را فریاد بزنند.

سرپرست گروه موسیقی لرستان افزود: برگزاری چنین جشنواره هایی بار دیگر ثابت می کند که اقوام اصیل ایرانی هیچگاه به دنبال جدایی و تجزیه طلبی نبوده و نیستند.

وی گفت: اقوام ایرانی حتی اگر مشکل و دغدغه ای داشته باشند، شرایط فعلی کشور را مناسب طرح برخی مباحث نمی دانند و آب در آسیب دشمن نخواهند ریخت.

سپهوند بیان کرد: از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار داریم تا به موسیقی محلی و اقوام نگاه ویژه ای داشته باشند، چون در برخی حوزه های موسیقی مانند پژوهش اتفاقات مطلوبی رخ نداده است.

سرپرست گروه موسیقی لرستان ادامه داد: موسیقی مقامی ایران باید با پژوهش های مختلف برای علاقه مندان معرفی و ریشه های اصیل آن شناسانده شود.

وی گفت: هرچند برخی از جوانان به دنبال شنیدن موسیقی های به اصطلاح با کلاس هستند، اما به راحتی می توانیم با معرفی دقیق و صحیح موسیقی نواحی ذائقه جوانان این مرز و بوم را به سوی موسیقی اقوام و نواحی هدایت کنیم.