شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##رژیم#صهیونیستی#مصادره#بخش#هایی#بیت#اللحم#تصویب#کرد

رژیم صهیونیستی مصادره بخش هایی از بیت اللحم را تصویب کرد

رژیم صهیونیستی مصادره بخش هایی از بیت اللحم را تصویب کرد

رژیم صهیونیستی درصدد مصادره ۳۲۰ دونم( معادل ۳۲ هکتار) از اراضی شهروندان فلسطینی در بیت لحم است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه طی حکمی نظامی، مصادره ۳۲۰ دونم (معادل ۳۲ هکتار) از اراضی مناطق الخضر، نحالین و ارطاس در استان بیت لحم را به تصویب رساند.

مدیر دفتر هیئت مقابله با دیوار حائل و شهرک‌سازی در بیت لحم تاکید کرد که رژیم صهیونیستی قصد دارد این اراضی را مصادره کرده و در آن برای یهودیان شهرک‌سازی کند.

بیت لحم یکی از شهرهای تاریخی فلسطین و مرکز استان بیت لحم در کرانه باختری (غربی) رود اردن است. این شهر در ۱۰ کیلومتری جنوب غربی بیت‌المقدس و در مسیر اصلی الخلیل- بیت‌المقدس واقع شده است. ارتفاع این شهر از سطح دریا در حدود ۷۸۰ متر و از آب و هوای معتدل برخوردار است.

این شهر زیرنظر تشکیلات خودگردان فلسطینی اداره می‌شود. بیت لحم قطب فرهنگی و صنایع جهانگردی فلسطین محسوب می‌شود. در بیت‌لحم یکی از کهن‌ترین اجتماعات مسیحی ساکن بوده اند. اما اکنون بیشتر ساکنان مسلمان اند و کوچ اقلیت مسیحی نیز در سال‌های اخیر به دلایل سیاسی-اقتصادی و نتایج منفی محدودیت‌های اعمالی از سوی اسرائیل به کرانه باختری، شتاب گرفته است. جمعیت این شهر براساس آمارهای سال ۲۰۰۷ به ۱۹۰ هزار و ۱۱۶ نفر رسیده است.

گفتنی است که رژیم صهیونیستی مدت هاست به منظور برپایی شهرک‌های صهیونیست نشین یا پایگاه‌های نظامی دست به مصادره و تخریب اماکن مسکونی فلسطینی‌ها در مناطق مختلف کرانه باختری می‌زند. این در حالی است که جنبش جهاد اسلامی فلسطین پیش از این در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن جنایت مصادره و تخریب منازل شهروندان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که این اقدام تلاشی بیهوده برای ترمیم وجهه تخریب شده این رژیم در برابر مقاومت است. در بیانیه جنبش جهاد اسلامی آمده است: «تخریب منازل شهروندان فلسطینی، در امتداد سیاست مجازات دسته جمعی علیه ملت فلسطین صورت می‌گیرد و تلاشی بیهوده برای وجهه تخریب شده این رژیم در برابر مقاومت است.»

جهاد اسلامی فلسطین افزود: «تروریسم رژیم صهیونیستی برای جامعه جهانی آشکار شده است، ولی این تروریسم با هیچ واکنشی مواجه نمی‌شود.» جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که ملت فلسطین با عزم راسخ به نبرد خود با دشمن و دفاع از حقوق مشروع خود در تمام اراضی اشغالی ادامه خواهد داد. بیانیه مذکور افزود: «ملت بردبار ما در طی ده‌ه ها نبرد با دشمن ثابت کرده است که سیاست تخریب منازل نخواهد توانست باعث تضعیف روحیه مقاومت در میان شهروندان فلسطینی شود.»