شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رونالدو#کریستیانو رونالدو

پرتغال؛ کریستیانو رونالدو و ۱۰ بازیکن دیگر

پرتغال؛ کریستیانو رونالدو و 10 بازیکن دیگر

تیم ملی فوتبال پرتغال در گروه H جام جهانی باید با کره‌ جنوبی، غنا و اروگوئه رقابت کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ شهرت جهانی تیم ملی فوتبال پرتغال برای یک دهه این‌گونه بود؛ کریستیانو رونالدو و ۱۰ بازیکن دیگر! این عبارت اما این بار برای آخرین بار به کار برده می‌شود زیرا آخرین جام جهانی سوپراستار مشهور خواهد بود.

پرتغالی‌ها در آستانه صعودی آسان به جام بودند که تادیچ و میتروویچ آن‌ها را به پلی‌آف فرستادند تا برتری مقابل مقدونیه بلیت قطر را برای‌شان رزرو کند. آن‌ها حالا در اندیشه تکرار موفقیت ۱۶ سال پیش و بیشتر از آن هستند. در دوره ای که رتبه چهارم را از آن خود کردند. پس از آن، در ۳ جام جهانی، پرتغال حتی به جمع ۸ تیم پایانی هم نرسید و حالا شاگردان سانتوس در اندیشه گودبای پارتی مناسب برای رونالدو هستند.

به ترکیب آن‌ها نگاه کنید که پر از بازیکنان خلاق و مدافعینی باکیفیت هستند اما اگر این تیم باز هم نمایش‌های خوبی نداشته باشد با وجود حمایت‌ها از سانتوس، احتمالا علاوه بر رونالدو، سرمربی هم پس از سوت آخرین بازی این تیم از جمع آن‌ها جدا خواهد شد.

سرمربی: فرناندو سانتوس

اگر صورت او جایی برای چین و چروک‌ داشت، قطعا بخاطر مسیر صعود به جام جهانی، چهره‌ای متفاوت از او می‌دیدیم. بسیاری از هواداران تیم ملی پرتغال خواهان تغییر او بودند اما این سرمربی ۶۸ ساله حمایت بازیکنان و فدراسیون را داشت.

ستاره: برناردو سیلوا

او بازیکنی بی‌همتا در زمینه هوش، دید بصری در زمین و توانایی‌های تکنیکی است. این نکته را فراموش نکنید که سیلوای ۲۸ ساله یکی از قابل اتکاترین بازیکنان پپ گواردیولا است و مشتری‌های زیادی هم دارد.

نقطه ضعف: هنوز هم فرد باتجربه و باکیفیت در خط دفاعی پپه است که به زودی شمع ۴۰ سالگی‌اش را فوت می‌کند. آیا او مقابل مهاجمین پرسرعت و قدرتمند همچنان ستاره خواهد بود؟ بعید است.

نقطه قوت: حضور لئانو، رناتو سانچز و ژائو فلیکس روی نیمکت ذخیره شما را به این فکر فرو خواهد برد که چه نفرات باکیفیت در زمین حضور دارند. در تیم فعلی حتی برونو فرناندز هم اطمینانی بابت حضور در ترکیب اصلی ندارد. حضور تعداد زیادی از بازیکنان در سیتی و پاری‌سن‌ژرمن هم نشان می‌دهد هسته اصلی تیم هماهنگی خوبی خواهند داشت.

ترکیب احتمالی:

دیگو کاستا

ژائو کانسلو – پپه – روبن دیاز – مندز

کاروالیو – روبن نوز

برناردو سیلوا – برونو فرناندز – رافائل لیائو

کریس رونالدو

انتهای پیام/