شهرخبر

به طول عمر خود اضافه کنید

 به طول عمر خود اضافه کنید

کارهایی وجود دارد که هر کسی می‌تواند انجام دهد تا خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های مرتبط با افزایش سن را کاهش دهد، سال‌ها به طول عمر خود بیافزاید و رویای زندگی طولانی و سالم را به واقعیت تبدیل کند.

به گزارش بهداشت نیوز، نکته کلیدی این است که همین الان شروع به ساختن آن عادات سالم کنید.

1. مطمئن شوید که مقداری فعالیت بدنی دارید

تحقیقات نشان می‌دهد که فعالیت بدنی منظم با پیری ماهیچه‌ها به طور طبیعی مقابله می‌کند و به حفظ توده عضلانی بدون چربی کمک می‌کند. بزرگسالان حداقل به 150 تا 300 دقیقه فعالیت هوازی با شدت متوسط (مانند پیاده‌روی سریع) در هفته و همچنین فعالیت‌های تقویت‌کننده عضلات مانند بلند کردن نیاز دارند.

2. در صدر غربالگری‌های سلامت باشید

غربالگری‌های معمول می‌توانند خطر مرگ زودهنگام را کاهش دهند، زیرا به پیشگیری از بیماری‌ها کمک می‌کنند یا زودتر تشخیص می‌دهند، زمانی که قابل درمان هستند.

 بسته به سن، جنسیت و سایر عوامل خطر، ممکن است لازم باشد برای سرطان روده بزرگ، سرطان ریه، سرطان سینه، سرطان دهانه رحم، فشار خون بالا، سطوح غیرطبیعی کلسترول، سطوح بالای گلوکز، پوکی استخوان یا روانی غربالگری شوید.

3. گوشت قرمز و گوشت فرآوری شده را کاهش دهید

بسیاری از تحقیقات رژیم‌های غذایی مبتنی بر سبزیجات را با طول عمر طولانی‌تر مرتبط کرده‌اند. البته این بدان معنا نیست که باید به طور کامل از گوشت صرف نظر کنید.

4. حفظ تعادل و تقویت عضلات ناحیه مرکزی بدن

زمین خوردن مهمترین عامل مرگ ناشی از آسیب در افراد 65 ساله و بالاتر است و میزان مرگ و میر ناشی از زمین خوردن به ویژه در افراد 85 سال و بالاتر بدتر می‌شود.

 عدم تعادل بسیار رایج است، اما چگونه عضلات ناحیه مرکزی را تقویت کنید. یک عادت آسان که می‌تواند کمک‌کننده باشد، این است که وقتی از روی صندلی بلند می‌شوید، فقط از قدرت در قسمت مرکزی بدن و پاهای خود استفاده کنید نه بازوها.

5. بایستید!

صرف زمان زیادی برای نشستن خطر ابتلا به بیماری قلبی و دیابت را افزایش می‌دهد، حتی اگر ورزش می‌کنید. اگر در خانه کار می‌کنید، ممکن است لازم باشد کمی فعالیت به روز خود اضافه کنید.

6. بهداشت خواب خوب را تمرین کنید

خواب خوب، امید به زندگی را باعث می‌شود. و این فقط به معنای طولانی‌تر خوابیدن نیست. داشتن مقدار مناسب خواب باکیفیت و آرام برای نیازهای شماست.

7. برای دوستان وقت بگذارید

داشتن دوستان کمتر با پیامدهای منفی سلامتی و همچنین تنهایی، افسردگی، استرس و اضطراب مرتبط است. چه از طریق پیامک یا یک تماس تلفنی با دوستان خود ارتباط برقرار کنید و برای گذراندن وقت با هم برنامه‌ریزی کنید.

منبع: سلامت