شهر خبر

این پرسپولیسی مدافع فیکس تیم ملی در جام جهانی؟

از تمرینات تیم ملی خبر می رسد شجاع خلیل زاده مدافع فیکس دوران اسکوچیچ، شانس زیادی برای فیکس شدن مقابل انگلیس ندارد.

این پرسپولیسی مدافع فیکس تیم ملی در جام جهانی؟

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛

کمتر کسی تصورش را می کرد کارلوس کی‌روش بعد از آن ماجرای جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و مصاحبه های تند شجاع خلیل‌زاده، او را به تیم ملی دعوت کند اما سرمربی پرتغالی بر تمامی پیش فرض ها خط بطلان کشید.

مدافع سابق پرسپولیس و فعلی الاهلی قطر، در دوران کارلوس کی‌روش پیش از شروع جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل از لیست تیم ملی خط خورد. پس از آن اتفاق شجاع خلیل‌زاده و محمدرضا خلعتبری علیه سرمربی پرتغالی مصاحبه کردند و تا زمانی که کارلوس کی‌روش در ایران حضور داشت دیگر رنگ تیم ملی را به خود ندیدند.

خلیل‌زاده با انتخاب دراگان اسکوچیچ از موقعیت و جایگاه خوبی در تیم ملی برخوردار و تبدیل به یکی از حامیان سرسخت این مربی کروات شد. پس از اخراج اسکوچیچ و بازگشت کارلوس کی‌روش به ایران تصور می‌شد شجاع خلیل‌زاده دیگر به تیم ملی دعوت نشود اما مرد پرتغالی بر همه تصورات خط بطلان کشید و او را دعوت کرد. در آن مقطع گفته شد یکی از دلایل دعوت از مدافع سابق پرسپولیس به تیم ملی به حضورش در لیگ ستارگان قطر و آشنایی به بازی در ورزشگاه های این کشور برمی‌گردد.

شجاع خلیل‌زاده اما در دیدار دوستانه ایران برابر اروگوئه در ترکیب اصلی تیم ملی در کنار محمدحسین کنعانی‌زادگان بازی کرد. دقیقه ۶۹ این جدال ضربه از پشت محوطه جریمه بنتانکور هافبک اروگوئه‌ توسط شجاع خلیل‌زاده با سر برگشت داده شد تا دروازه امیر عابدزاده با تهدید مواجه نشود. خلیل‌زاده بعد از این دفع توپ روی زمین افتاد که با اعتراض سوارس و نونیس نسبت به اتلاف وقت ایران همراه شد. خلیل‌زاده اما در شرایطی که داور به واسطه ضربه به سرش بازی را متوقف کرده بود، خیلی زود از جا برخاست و نسبت به اعتراض نونیس واکنش نشان داد. موضوعی که باعث شد تا سوارس هم وارد ماجرا شود و تنه زیرکانه به شجاع خلیل‌زاده و دور از چشم داور بزند.

کنعانی‌زادگان که نزدیک به این صحنه بود پاسخ تنه مهاجم اسبق لیورپول و بارسلونا که اکنون به لیگ اروگوئه بازگشته را داد و این مساله باعث شد تا جدال لفظی بین طرفین بالا بگیرد. در این لحظه امیر عابدزاده وارد ماجرا شد و با توجه به تسلطی که به زبان داشت، توانست ماجرا را جمع کند و طرفین را به آرامش دعوت کرد. شاید شجاع خلیل‌زاده آن ماجرا را فراموش کرده باشد اما ...

کارلوس کی‌روش شاید همین عصبانیت بی موقع و درگیری با سوارس را بهانه قرار داد و دیگر خلیل‌زاده را در ترکیب اصلی قرار نداد. شجاع خلیل‌زاده نه در دیدار با سنگال و نه بازی اخیر مقابل نیکاراگوئه در ترکیب اصلی قرار نگرفت. خلیل‌زاده حتی در پلان دوم کی‌روش در نیمه دوم بازی با نیکاراگوئه نیز جایی نداشت اما مصدومیت جدی امید ابراهیمی سبب شد تا به عنوان بازیکن تعویضی در دقیقه ۶۸ وارد زمین شده و در دفاع بازی کند. شجاع وارد زمین شد و بلافاصله هم با مهاجم حریف درگیر شده و نشان داد عصبی است! احتمالا دلیل اصلی عصبانیت شجاع خلیل‌زاده نیز به نیمکت نشینی او و بازی کردن مرتضی پورعلی‌گنجی در کنار محمدحسین کنعانی‌زادگان برمی‌گشت!

شنیده ها حکایت از آن دارد که از بازی دوستانه با اروگوئه، کارلوس کی‌روش در اغلب بازی های درون تیمی به شجاع خلیل‌زاده مدام تذکر داده و حتی او را از زمین اخراج کرده است! شنیدیم در یکی از بازی های درون تیمی، کی‌روش دو مرتبه به شجاع خلیل‌زاده کارت زرد نشان داده و ضمن اخراج این مدافع از او خواسته است دور زمین بدود و ... هرچند کی‌روش شجاع خلیل‌زاده را با خود به جام جهانی برد اما اینکه فیکس بازی کند، خیلی سخت و دشوار است!