شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتحادیه اروپا#حماس#فلسطین

استقبال حماس از درخواست اتحادیه اروپا درباره شهادت نوجوان فلسطینی

استقبال حماس از درخواست اتحادیه اروپا درباره شهادت نوجوان فلسطینی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» از درخواست اتحادیه اروپا مبنی بر تحقیق درباره شهادت نوجوان فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری شهاب، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» از درخواست اتحادیه اروپا مبنی بر تحقیق درباره شهادت «فله المسالمه» دختر نوجوان فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست استقبال کرد.

بر همین اساس، حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس از اتحادیه اروپا خواستار اتخاذ اقدامات عملی برای محاکمه مسئولان رژیم صهیونیستی به خاطر جنایت های بی وقفه اش علیه ملت فلسطین شد و گفت: شرایط فعلی نیازمند اقدامات و سیاست های کارآمد برای مقابله با تروریسم رژیم صهیونیستی است.

گفتنی است، اتحادیه اروپا روز گذشته بر ضرورت انجام تحقیقاتی فوری درباره شهادت «فله المسالمه» نوجوان فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست تاکید کرد.

اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ‌ای با اشاره به شهادت این دختر نوجوان فلسطینی، عنوان کرد که او قرار بود امروز ۱۶ سالگی خود را جشن بگیرد اما روز گذشته به طرز فاجعه باری به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در رام الله به شهادت رسید.

در این بیانیه آمده است که نظامیان صهیونیست در بسیاری موارد علیه فلسطینیان در کرانه باختری از قوه قهریه استفاده می ‌کنند.

پیش از این نیز هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح غرب آسیا ضمن ابراز نگرانی از شهادت این نوجوان فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست، تاکید کرد: این مساله نیازمند انجام تحقیق فوری و همه جانبه است.

وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد که المسالمه با تیراندازی نظامیان صهیونیست به خودرویی در نزدیکی پایگاه «عوفر» واقع در غرب شهرک «بیتونیا» به شهادت رسید.

این در حالی است که از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۵ کودک فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر اسرائیلی به شهادت رسیدند.