شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استانبول#سوریه#ترکیه

واکنش دمشق به انفجار استانبول

واکنش دمشق به انفجار  استانبول

سوریه به انفجار استانبول ترکیه از زبان فیصل المقداد وزیر خارجه این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الوطن، سوریه به انفجار استانبول ترکیه از زبان فیصل المقداد وزیر خارجه این کشور واکنش نشان داد.

وزیر خارجه سوریه در پاسخ به سئوالی درباره آنچه در استانبول رخ داد و مواضع ترکیه مبنی بر اینکه قصد هدف قرار دادن اهدافی در شمال سوریه را دارد، اعلام کرد: سوریه تروریسم را در هرکجا که باشد محکوم می کند. تاکنون اطلاعاتی درباره حادثه ای که در استانبول رخ داد، وجود ندارد.

المقداد تاکید کرد: اگر دولت ترکیه به دنبال بهره برداری از این قبیل حوادث علیه سوریه است، می داند که آنها تروریستها را به سوریه اعزام کرده اند. دهها هزار و شاید صدها هزار را آنها فرستاده اند و آنها نباید این قبیل حوادث را دستاویزی برای روی آوردن به اقداماتی قرار دهند که اوضاع کنونی را بغرنج تر می کند و به منفجر شدن اوضاع می انجامد.

وی افزود: ترکیه تاکنون آب را به روی مردم ما در حسکه بسته است و شمار زیادی از مردم حسکه از این اقدام ترکیه رنج می برند. من می گویم نتیجه موضع ترکیه است و از همین رو به دولتمردان ترکیه می گوییم که ملت سوریه از توطئه های شما بی خبر نیست و ما پیام را دریافت کردیم. سوریه از هروجبی از خاکش دفاع خواهد کرد.

المقداد در واکنش به اظهارات مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه درباره امکان بررسی رفع سطح روابط با سوریه از امنیتی به دیپلماتیک هم گفت: ما به اظهارات آنها گوش می دهیم اما این با غلبه بر تروریسم و عدم حمایت از تروریسم، خروج نظامیان ترکیه از سوریه و توقف حمایت از جبهه النصره و داعش رخ خواهد داد. همه اینها گامهایی است که نیات واقعی دولت ترکیه را نمایان می سازد.