شهر خبر

مرتضوی: ۳۲تن مواد اولیه تولید سرم از گمرک در حال ترخیص است/ افزایش ۶میلیونی تولید سرم

مرتضوی: 32تن مواد اولیه تولید سرم از گمرک در حال ترخیص است/ افزایش 6میلیونی تولید سرم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به کمبود و نیاز به داروهای آنتی بیوتیک، این داروها در شرکت داروسازی فارابی به سه میلیون عدد در ماه افزایش یافت و در حال حاضر 32تن مواد اولیه از گمرک در حال ترخیص است که بخش قابل توجهی از پیش ساز داروهای آنتی بیوتیک کشور را تامین می کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه در وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدامات بسیار ارزنده و خوبی همکاران عزیز ما در حوزه های مختلف انجام داده‌اند.

وی افزود: با توجه به کمبود و نیاز به داروهای آنتی بیوتیک، این داروها در شرکت داروسازی فارابی به سه میلیون عدد در ماه افزایش یافت و در حال حاضر 32تن مواد اولیه از گمرک در حال ترخیص است که بخش قابل توجهی از پیش ساز داروهای آنتی بیوتیک کشور را تامین می کند.

مرتضوی افزود: تولید داروهای آنتی بیوتیک در کارخانجات داروسازی نسبت به سال قبل 8برابر شده است و با ایجاد خط تمام اتوماتیک تولید سرم در کارخانجات داروپخش ظرفیت تولید از 3 میلیون عدد در ماه، به 6میلیون انواع سرم افزایش یافته است.

 

 

 

ادامه دارد...