شهر خبر

رئیس سازمان انرژی اتمی: پیش‌نویس قطعنامه کنونی آژانس از نظر ایران مردود است

رئیس سازمان انرژی اتمی: پیش‌نویس قطعنامه کنونی آژانس از نظر ایران مردود است

اسلامی اظهار داشت: قطعنامه ای که اکنون آژانس پیش نویس کرده اند و مطالب ناصوابی را در آن آورده اند، که خودشان هم‌می دانند هیچ کدامش حقیقت ندارد، از نظر جمهوری اسلامی ایران مردود است و هیچ ارزشی ندارد‌.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: سیاست فشار حداکثری و اتهام‌پراکنی به جمهوری اسلامی ایران توسط جریان استکباری و صهیونیستی طبیعی است، این طبیعت آنهاست که اعتیاد به تحریم دارند. 

وی در ادامه گفت: قطعنامه ای که اکنون پیش نویس کرده اند و مطالب ناصوابی را در آن آورده اند، که خودشان هم‌می دانند هیچ کدامش حقیقت ندارد، از نظر جمهوری اسلامی ایران مردود است و هیچ ارزشی ندارد‌.

اسلامی تصریح کرد: مهم این است که جمهوری اسلامی ایران برای پیشبرد برنامه های توسعه ای خود در بخش هسته ای ، برنامه مصوب و مدون و اعلام شده دارد و در همان‌چهارچوب فعالیت های خود را انجام‌ می دهد. 

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان‌ گفت: فعلا سفری از آژانس در دستور کار نیست، موضوع حائز اهمیت که وزارت خارجه آن را پیگیری می کند، بحث تداوم مذاکرات است که به اشکال گوناگون در دست اقدام است، آنچه که به سازمان انرژی اتمی‌مربوط می شده این است که موارد ادعایی  و اتهامی را پاسخ بدهد. 

وی ادامه داد: اگر طرف ها حسن نیت می داشتند و قرار بود مذاکره را تداوم بخشند ،طبیعی بود که قطعنامه ای با این ابعاد را ارائه نمی‌کردند. 

اسلامی در پایان افزود: با توجه به حسن نیت و صداقتی که جمهوری اسلامی داشته و پاسخ‌هایی منطقی و مستدلی که به آنها ارائه داده، این کار ساز واقع شود و اجازه بدهند مسیر طبیعی و غیر سیاسی و روش حرفه‌ای باشد و ضوابط پادمان ملاک باشد تا بتوانند از آن نتیجه بگیرند.

انتهای پیام/