شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#محیط زیست#انسانی

خودروها و موتورسیکلت‌های فعلی سازمان پاسخگوی نیاز محیط‌بانان نیست

خودروها و موتورسیکلت‌های فعلی سازمان پاسخگوی نیاز محیط‌بانان نیست

سرپرست معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خودروها و موتورسیکلت‌های فعلی پاسخگوی نیاز محیط‌بانان نیست و در بازه زمانی ۵ تا ۶ ساله فارغ از زمانی که از دست می‌دهیم، برای تعمیرات و نگهداری آن‌ها هزینه‌های زیادی متحمل می‌شویم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ایرج حشمتی در بازدید از تعدادی خودروهای تولید داخل با حضور فرمانده یگان حفاظت محیط زیست و نماینده رئیس خودروهای تجاری وزارت صنایع در محوطه پارک طبیعت پردیسان اظهار کرد: با استناد به تجربیات گذشته، خودروهایی که در حال حاضر در اختیار محیط‌بانان است در مقایسه با خودروهای شکارچیان متخلف از لحاظ کیفیت و قدرت مناسب نیستند.

وی با اشاره به بحث کیفیت خودروهای تولید داخل افزود: در تعقیب و گریز شکارچیان متخلف در مناطق جغرافیایی صعب‌العبور با شرایط آب و هوایی سخت، به خودروهای با کیفیت و قدرت بالا نیاز است.

سرپرست معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: خودروها و موتورسیکلت‌های فعلی پاسخگوی نیاز محیط‌بانان نیست و در بازه زمانی 5 تا 6 ساله، فارغ از زمانی که از دست می‌دهیم، برای تعمیرات و نگهداری آن‌ها هزینه‌های زیادی متحمل می‌شویم.

حشمتی با بیان این که نیاز سازمان حفاظت محیط زیست به خودروهای ویژه محدود است، گفت: برای خودروسازان داخلی تولید خودرو با تعداد محدود به صرفه نیست و باید نسبت به خودروهای ویژه وارداتی اقدام کنند و خط تولید گسترده‌ای داشته باشند، در نتیجه ما مجبور می‌شویم که کمتر از خودروهای با کیفیت استفاده کنیم که آن هم تأمین‌کننده نیاز ما نیست.

وی با اشاره به این که برای تقویت ناوگان موتوری حفاظت محیط زیست باید اعتبارات لازم در برنامه های بودجه سال های 1402 تا 1405 پیش‌بینی شود، تصریح کرد: به کمیسیون زیر بنایی دولت پیشنهادهایی شده است که اگر قطعی شود، می‌توانیم صاحب خودروهای با کیفیت و مناسب شویم.

سرپرست معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: در صورتی خودروهای تولید داخل پاسخگوی نیاز ما نباشد، به سمت خودروهای وارداتی می‌رویم و سیاست سازمان حفاظت محیط زیست این است با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های بین بخشی شرایطی ایجاد کنیم تا ناوگان موتوری حفاظت محیط زیست محیط زیست بهبود یابد.

انتهای پیام/