شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شفافیت#مجلس#خودرو

آصفری در اخطار قانون اساسی:

عدم شفافیت درباره شرایط رانندگان کامیون یک تبعیض نارواست

عدم شفافیت درباره شرایط رانندگان کامیون یک تبعیض نارواست

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: ارجاع اصلاح قانون اسقاط خودرو یک تبعیض ناروا است. چرا که بسیاری از رانندگان کامیون و مردم مدتهاست معطل و منتظر آن هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه ۲۵ آبان ماه) در صحن علنی مجلس در اخطار قانون اساسی خطاب به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شبهه‌ای برای نمایندگان ایجاد شده که چه اتفاقی افتاد که موضوع اسقاط خودرو علیرغم آنکه در دستو ر کار بود، باز هم شفاف نشد. دیروز ۵ دقیقه تا پایان وقت نوبت دوم مجلس زمان باقی مانده بود و تمام مواد این دستور هم تصویب شده بود اما نایب رئیس مجلس زنگ پایان جلسه را زد.

وی افزود: آیا واقعاً نایب رئیس اختیار نداشت درباره این دستور رأی گیری کند یا اتفاق دیگری پشت پرده افتاده است؟ این موضوع برای نمایندگان سوال است که چه شعبده بازی صورت گرفت. دیروز باید در مورد موضوع مذکور رأی گیری می‌شد.

آصفری عنوان کرد: این اتفاق یک تبعیض ناروا است. بسیاری از رانندگان کامیون منتظر هستند و هر روز با نمایندگان تماس می‌گیرند. همچنین مردم روزها معطل شده‌اند که تکلیف آنها درباره اسقاط خودرو روشن شود اما معلوم نیست چرا تکلیف این موضوع شفاف نمی‌شود.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: چه اتفاقی افتاد که از دیروز تا امروز صبح به ناگاه نظرها برگشته است؟ نایب رئیس این اختیار را نداشت که دیروز موضوع را به رأی بگذارد و آن را تمام کند؟

وی گفت: خواهش من این است که تکلیف این موضوع مشخص شود چرا که برای بنده و بسیاری از نمایندگان سوال است که موضوع به این مهمی پس از آنکه ۱۰ روز دولت و مجلس و کمیسیون صنایع روی آن وقت گذاشته‌اند و مردم و رانندگان نیز منتظر آن هستند، چرا از دستور کار خارج می‌شود؟

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این دومین بار است که موضوع مذکور از دستور کار خارج شده و به کمیسیون باز می‌گردد. معلوم نیست دوباره چه زمانی و با چه دستوری به صحن برگردد.

آصفری خاطرنشان کرد: البته می‌دانیم رئیس مجلس دغدغه اتوبوس‌ها و ناوگان جاده‌ای را دارد اما بهتر بود اجازه می‌دادید این موضوع تا همین جا به شفافیت برسد و تکلیف آن روشن شود.

در حال تکمیل