شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حجازی#ایران#فوتبال#فوتبال ایران

افتخاری که فقط نصیب بیرانوند شد / رکوردی که عابدزاده و حجازی هم نزدند

علیرضا بیرانوند می‌تواند در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر سه رکورد خاص فوتبال ایران را از آن خود کند.

افتخاری که فقط نصیب بیرانوند شدوقایع روز ـ سرویس ورزشی؛

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با شکستن رکوردهای بسیاری برای تیم ملی ایران همراه است. علیرضا بیرانوند یکی از نفراتی است که می‌تواند چندین رکورد مختلف را در این رقابت‌ها بشکند.

در طول پنج دوره‌ای که تیم ملی ایران راهی جام جهانی شده، از ۱۵ دروازه‌بان مختلف استفاده شده و هیچ گاه هیچ دروازه‌بانی در دو دوره در این رقابت‌ها به میدان نرفته است.

حجازی، عابدزاده، مودت، کربکندی، نکیسا، برومند، میرزاپور، رودباریان، طالبلو، حقیقی، احمدی، داوری، بیرانوند، عابدزاده و مظاهری ۱۵ دروازه‌بانی هستند که به جام‌های جهانی ۱۹۷۸، ۱۹۹۸، ۲۰۰۶، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ سفر کرده‌اند.

دو حضور در جام جهانی

در بین ۱۵ دروازه‌بانی که نام برده شد، بیرانوند و عابدزاده هم اکنون عضو تیم ملی هستند و اگر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در فهرست نهایی جای داشته باشند، به تنها دروازه‌بان‌های ایرانی تبدیل می‌شوند که در دو دوره به جام جهانی رفته‌اند. پیش از این هیچ دروازه‌بانی موفق به انجام این ماموریت نشده است.

بیرانوند در حال حاضر تنها دروازه‌بانی است که توانسته یک پنالتی را در این رقابت‌ها مهار کند. از طرفی او کمترین گل خورده را به ازای انجام ۳ بازی در کارنامه خود دارد و می‌تواند با شکستن رکوردهایی که گفته شد، دست نیافتنی‌تر شود.